جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

دولت بایدن کاربرد کریپتو در حملات باج افزاری را مورد تحقیق و تفحص قرار می‌دهد

دولت بایدن کاربرد کریپتو در حملات باج افزاری را مورد تحقیق و تفحص قرار می‌دهد

دولت بایدن کاربرد کریپتو در حملات باج افزاری را مورد تحقیق و تفحص قرار می‌دهد

یکی از سخنگویان کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت رئیس‌جمهور ایالات‌متحده جو بایدن می‌خواهد که پاسخ دولت فدرال نسبت به هجوم اخیر حملات باج افزاری روی استفاده از کریپتوکارنسی متمرکز باشد. دولت بایدن کاربرد کریپتو در حملات باج افزاری را مورد تحقیق و تفحص قرار می‌دهد

دولت بایدن کاربرد کریپتو در حملات باج افزاری را مورد تحقیق و تفحص قرار می‌دهد
دولت بایدن کاربرد کریپتو در حملاتباج افزاری را مورد تحقیق و تفحص قرار می‌دهد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

کارین ژان-پیر معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت شرکت صنایع غذایی تولیدکننده گوشت JBS روز یکشنبه تائید کرد که دچار حادثه باج افزاری شده و با مطالبات باج‌خواهانه یک «سازمان خلافکار» مواجه شده است.

ژان پیر گفت «رئیس‌جمهور جو بایدن از قبل یک بازنگری استراتژیک سریع برای رسیدگی به تهدیدهای فزاینده باج افزارها را راه‌اندازی کرده است که شامل چهار خط تلاش … [ازجمله] گسترش تحلیل‌های کریپتوکارنسی برای یافتن و پیگرد تراکنش‌های مجرمانه است.»

سایر خطوط تحقیق و استعلام شامل ارزیابی چگونگی توزیع باج افزارها و همکاری با دیگر کشورها برای «پاسخگو نگه‌داشتن کشورهایی است که به عوامل باج‌خواهی پناه می‌دهند.»

حملات باج افزاری هنگامی اتفاق می‌افتند که افراد عامل خرابکاری یک نرم‌افزار را به کامپیوتر یا شبکه قربانی انتقال می‌دهند که اساساً تمام فایل‌ها و داده‌ها را قفل می‌کند. بنا بر گزارشی از شرکت تحلیل بلاک چین چینالیسیس (Chainalysis) مهاجمان ممکن است ارسال کلید رمزگشایی به‌شرط پرداخت باج را به قربانی پیشنهاد کنند. این باج‌ها اغلب به‌صورت بیت‌کوین درخواست شده‌اند و چنین حملاتی در طول چند ماه گذشته در حال پرمنفعت‌تر شدن بوده است.

حملات باج افزاری سطح بالای اخیر شامل تصرف غیرقانونی شرکت حمل‌ونقل سوخت کُلنیال پایپ‌لاین (Colonial Pipeline)، بخش‌هایی از خدمات بهداشت ایرلند و شرکت بیمه سی‌ان‌ای فایننشال (CNA Financial) بوده است.

چنین حملاتی معمولاً مستعد گسترش اثرگذاری خود به فراتر از صرفاً شرکت‌های قربانی هستند. حملات باج افزاری علیه شرکت‌های ارائه‌کننده کالا و خدمات ممکن است به اختلال در زندگی هزاران یا میلیون‌ها نفر از مردم بیانجامد. ازکارافتادن شرکت کُلنیال پایپ‌لاین سراسر ساحل شرقی ایالات‌متحده را در معرض تهدید کمبود سوخت قرار دارد، به همین ترتیب سیستم بهداشت ایرلند ناچار شد نوبت‌های درمانی را لغو کند.

ژان پیر در کنفرانس مطبوعاتی سه‌شنبه گفت در حال حاضر مبارزه با باج افزار برای دولت بایدن «یک اولویت» است.

ژان پیر گفت «این مبارزه با باج افزارها بر اساس دستور اجرایی رئیس‌جمهور بایدن استوار است که در حال پیاده‌سازی است. دستور اجرایی پنج اقدام کریپتوکارنسی دارای اولویت بالا را طرح‌ریزی می‌کند که در صورت پیاده‌سازی ریسک حملات سایبری شامل باج افزارها را کاهش می‌دهند.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا