جدیدترین اخبارجهان

تخفیف حکم اعدام برای بابک زنجانی

حکم اعدام بابک زنجانی که به جرم اختلاس نزدیک به سه میلیارد دلار محکوم شده بود به ۲۰ سال زندان تبدیل شد

تخفیف حکم اعدام برای بابک زنجانی

بابک زنجانی در سال ۲۰۱۶ به اتهام اختلاس از وزارت نفت برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی محکوم شد. او گفت که به دلیل تحریم ها نتوانسته پول نقد را تحویل دهد.

تخفیف حکم اعدام برای بابک زنجانی
تخفیف حکم اعدام برای بابک زنجانی

این خبر پس از آن منتشر شد که قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرد که بابک زنجانی با مقامات رسمی موافقت کرده و دارایی های او در خارج از کشور به ایران منتقل شده است.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه امروز سه شنبه این خبر را اعلام کرد.

جهانگیر گفت که این تصمیم پس از درخواست رئیس کل دادگستری تهران و تأیید رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اتخاذ شده است.

پس از آنکه قوه قضائیه در ماه فوریه اعلام کرد که زنجانی با مقامات رسمی موافقت کرده و دارایی‌های او در خارج از کشور شناسایی و به ایران منتقل شده است، رسانه‌های ایرانی در مورد آزادی احتمالی زنجانی گمانه‌زنی کردند.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی در بهمن ماه گزارش داد که ارزیابی های اولیه این بود که دارایی های این میلیاردر در خارج از کشور برای پرداخت بدهی ها و خسارات او کافی است.

تخفیف حکم اعدام برای بابک زنجانی
تخفیف حکم اعدام برای بابک زنجانی

زنجانی یکی از ثروتمندترین افراد جمهوری اسلامی بود و در مقطعی شبکه ای متشکل از ۶۰ شرکت را در دست داشت که در همه چیز از تولید لوازم آرایشی گرفته تا نفت و بانکداری فعالیت می کردند.

او یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تجاری ایرانی بود که به دلیل نقشش در کمک به جمهوری اسلامی در دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت به خارج از کشور در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، هدف توقیف دارایی‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفت.

تحریم‌ها در آن زمان بخشی از تلاش جامعه بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن دولت تهران به دلیل برنامه هسته‌ای جنجالی آن بود.

زنجانی در سال ۲۰۱۳ به دلیل نگه داشتن ۲.۷ میلیارد دلار (۲.۲ میلیارد پوند) از پول حکومت دستگیر شد و در سال ۲۰۱۶ به اتهام افساد فی الارض مجرم شناخته شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا