جدیدترین اخبارجهان

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی با نماینده ایران در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد

یک سناتور آمریکایی با نماینده ایران در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی با نماینده ایران در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد

در موردی کم سابقه، روز گذشته (سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت) یک سناتور دموکرات آمریکایی با نماینده ایران در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد. کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی  نماینده ایراندر سازمان ملل 

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی با نماینده ایران در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی با نماینده ایران درسازمان ملل دیدار و گفتگو کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

کریس مورفی، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت، روز گذشته با انتشار بیانیه ای از دیدار خود با مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل خبر داد.

سناتور مورفی که از حامیان توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام و دور جدید مذاکرات غیرمستقیم ایران و  امریکا در وین است، در این بیانیه این دیدار را در روز سه شنبه عنوان کرد.

سناتور مورفی در این بیانیه اذعان داشت که در دیدار با تخت روانچی خواستار جدیت ایران در  مذاکرات هسته‌ای شده و همچنین موضوع آزادی مراد طاهباز را نیز مطرح کرده است.

او همچنین در این دیدار از نماینده ایران خواستار مداخله در فیصله پیدا کردن درگیری های فلسطین و اسرائیل شده و از نماینده ایران خواستار میانجی گری ایران در درگیری های حماس در فلسطین و حوثی ها در یمن شده است.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان بدلیل حمایت ایران از نیروهای حماس و ادامه درگیری ها در نوار غزه از دولت بایدن خواسته‌اند به مذاکرات غیرمستقیم با ایران در وین ادامه ندهند.

 با این وجود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با درخواست جمهوری خواهان در رابطه با توقف مذاکرات با ایران در وین مخالفت کرده و گفته رفتارهای مخرب ایران در منطقه نشان دهنده لزوم تداوم این گفتگوهاست.

به گفته وی این گفتگوها آمریکا را از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای مطمئن می کند.

بلینکن تصریح کرد: بر همین اساس باید مذاکرات در وین ادامه یابد تا بفهمیم که آیا ایران و آمریکا می توانند به توافق برجام بازگردند یا خیر؟

مجید تخت روانچی  ایالت کنتیکت     مجید تخت روانچی  ایالت کنتیکت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا