جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

محدودیت‌های مرزی کانادا – آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا ۲۱ جون تمدید شد

مرز کانادا-ایالات‌متحده به مدت یک ماه دیگر تا ۲۱ جون بسته می ماند

محدودیت‌های مرزی کانادا – آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا ۲۱ جون تمدید شد

بسته ماندن مرزهای کانادا- ایالات‌متحده برای سفرهای غیرضروری، دقیقاً چند روز قبل از منقضی شدن موافقت‌نامه فعلی، به مدت حداقل یک ماه دیگر تمدید شد. محدودیت‌های مرزی کانادا – آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا ۲۱ جون تمدید شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

محدودیت‌های سفر غیرضروری بین دو کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا از ۲۱ ماه مارس ۲۰۲۰ در حال اجرا بوده است. این مقررات جریان رفت‌ و آمد تجاری، بازرگانی و همین‌طور سفر ضروری کارکنان بخش درمان، مانند پرستارانی که در دو سمت متفاوت مرزها کار و زندگی می‌کنند را از این محدودیت‌ها مستثنا کرده بود.

روز سه‌شنبه، نخست‌وزیر جاستین ترودو به‌طور ضمنی اشاره کرد که لغو محدودیت‌های اجتماعی در حالت کلی‌تر به نرخ واکسیناسیون و نرخ همواره پایین انتقال محلی کووید-۱۹ بستگی خواهد داشت. محدودیت‌های مرزی کانادا – آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا ۲۱ جون تمدید شد

محدودیت‌های مرزی کانادا - آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا 21 جون تمدید شد
محدودیت‌های مرزی کانادا – آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا ۲۱ جون تمدید شد

ترودو گفت، «ما همگی مشتاق بازگشت به شرایط عادی هستیم، اما می‌دانیم که قبل از برگشتن به شرایط عادی لازم است که موارد ابتلا تحت کنترل قرار بگیرد و بیش از ۷۵ درصد از مردم باید واکسینه شوند تا ما بتوانیم سبک‌تر کردن محدودیت‌ها را آغاز کنیم.»

«ما در حال بررسی و تصمیم‌گیری در مورد چارچوبی هستیم که برای تضمین ایمن نگه‌داشتن مردم کانادا به کارخواهیم گرفت.»

 کانادا ۴۶.۰۵ درصد از جمعیت خود را با دوز اول واکسن و تنها ۳.۷۷ درصد را با هر دو دوز واکسینه کرده است. در همین حین، در ایالات‌متحده ۴۷.۱۹ درصد از جمعیت دوز اول و ۳۷.۰۳ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

جیمز کادمور (James Cudmore)، مدیر روابط عمومی وزارت ایمنی عمومی، تمدید محدودیت‌ها را تائید نکرد، اما گفت که گفتگوها با همتایان آمریکایی در مورد مسائل مربوط به مرز مشترک در جریان است؛ او به‌طور ضمنی انتظارات مربوط به زمان‌بندی بازگشایی رسمی را تعدیل کرد.

کادمور در ایمیلی در روز دوشنبه گفت، «بیل بلر، وزیر ایمنی عمومی کانادا به‌ طور منظم با همتایان آمریکایی در مورد مسائل مرتبط با مرزهای مشترک در تماس است. تا هنگامی که شرایط در هر دو طرف مرزها به‌طور کاملاً اساسی تغییر نکند، اقدامات در حال اجرا در مرزهای ما بدون تغییر باقی خواهد ماند.»

دولت انتاریو با استناد به شیوع رو به افزایش واریانت‌های کووید-۱۹، در مورد خواسته خود از دولت فدرال برای محدودیت‌های سنگین‌تر در مرزهای زمینی کانادا، ایالات‌متحده صریح و گویا بوده است.

دومینیک لبلانک (Dominic LeBlanc) وزیر امور بین دولتی، تأکید کرد که اتاوا مشتاق است که از استان‌ها در مورد نیازهای بهداشت عمومی خاص هر استان پشتیبانی کند.

وزیر امور بین دولتی، دومینیک لبلانک در بیانیه‌ای که روز سه شبه منتشر شد، گفت:

«ما همیشه از فرصت بحث و تعامل در مورد نحوه همکاری با یکدیگر استقبال می‌کنیم. ما برای انتاریو ظرفیت‌های فوق‌برنامه تست‌گیری واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) را از طریق موافقت‌نامه آغاز دوباره ایمن (Safe Restart Agreement) فراهم کرده‌ایم.

انتاریو علاوه بر این از اختیارات و صلاحیت وضع قوانین قرنطینه مسافرتی محلی برخوردار است. همان‌طور که در سایر قلمروهای قانونی شاهد بودیم، قرنطینه مسافرتی محلی از جمله اقدامات مؤثر بهداشت عمومی است. در صورتی که انتاریو اقدامات دیگری نیز درون قلمرو اختیارات خود ابلاغ کند، ما همچنان آماده پشتیبانی از انتاریو خواهیم بود.»

بیل بلر وزیر ایمنی        بیل بلر وزیر ایمنی      بیل بلر وزیر ایمنی

محدودیت‌های مرزی کانادا - آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا 21 جون تمدید شد
محدودیت‌های مرزی کانادا – آمریکا به مدت یک ماه دیگر تا ۲۱ جون تمدید شد

مرز کانادا آمریکا    سفرهای غیرضروری    مرز کانادا آمریکا  سفرهای غیرضروری  مرز کانادا آمریکا  سفرهای غیرضروری مرز کانادا آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا