ایرانجدیدترین اخبارجهان

مقام های پیشین سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره قتل عام سال ۶۷ ایران شدند

ده ها مقام پیشین سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای سرگشاده خواستار تحقیق درباره قتل عام سال ۶۷ ایران شدند

مقام های پیشین سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره قتل عام سال ۶۷ ایران شدند

ده ها متخصص حقوق بشر، از جمله مقامات پیشین سازمان ملل متحد، طی نامه ای از سازمان ملل متحد خواستار تحقیق در مورد مجموعه ای از قتل های مخالفان سیاسی ایران توسط دولت ایران در سال ۶۷ (۱۹۸۸) شدند.

مقام های پیشین سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره قتل عام سال 67 ایران شدند
مقام های پیشین سازمانملل متحد خواستار تحقیق درباره قتل عام سال ۶۷ ایران شدند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

در این نامه سرگشاده که بیش از ۱۵۰ کارشناس بین المللی حقوقی و حقوق بشری از جمله مری رابینسون (Mary Robinson)، کمیساریای عالی سابق سازمان ملل و مارک مالوچ–براون (Mark Malloch-Brown)، معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد آن را امضا کرده اند، خواستار تحقیقات بین المللی در مورد قتل هایی که در سال ۱۹۸۸ به دستور رهبر وقت ایران انجام شد و اعضای مجاهدین خلق ایران را هدف قرار داد، شدند.

در این نامه آمده است : کسانی که دستور اعدام های غیرقانونی را صادر و اجرا کرده اند از مصونیت قانونی برخوردارند. بسیاری از مقامات درگیر، همچنان در قدرت و در ارگان های اصلی قضایی، دادستانی و دولتی مشغول هستند.

در میان کسانی که نام شان در این نامه به عنوان افراد درگیر قتل آمده، نام سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری فعلی ایران نیز وجود دارد.

مقامات ایرانی در سال ۲۰۱۶ از اعدام های آن سال دفاع کردند و مخالفان خود را “تروریست” خواندند.

در حالی که این قتل ها اعضای مجاهدین خلق ایران را هدف داده بود، گروهی نیز متمایل به چپ و طرفدار سرنگونی دولت ایران بودند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است : ما از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست می کنیم تا با ایجاد کمیسیون تحقیق در مورد اعدام های گسترده قضایی و ناپدید شدن های اجباری سال ۶۷ (۱۹۸۸ ) به مصونیت از مجازات در ایران پایان دهد. ما از میچل باچله (Michelle Bachelet)، کمیساریای عالی نیز خواستار تشکیل چنین کمیسیونی هستیم.

در مجموع ۴۵ نفر از امضا کنندگان این نامه از کارکنان سابق سازمان ملل متحد بودند.

پاتریک کندی (Patrick Kennedy (D-R.I.)) و کیم کمپبل (Kim Campbell)، نخست وزیر سابق کانادا که کشتارهای سال ۶۷ را “جنایتی علیه بشریت” خواندند، از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

نامه سرگشاده ای که بیش از ۱۵۰ کارشناس بین المللی حقوقی و حقوق بشر از جمله کمیساریای عالی سابق سازمان ملل، مری رابینسون و معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد مارک مالوچ-براون آن را امضا کرده اند ، “ایجاد تحقیقات بین المللی” را در مورد قتل هایی که در سال ۱۹۸۸ پس از فرمانی از رهبر وقت ایران، پیروان مجاهدین خلق ایران را هدف قرار داد.

“کسانی که دستور اعدام های غیرقانونی را صادر و اجرا کرده اند از مصونیت قانونی برخوردارند.”

  آنها گفته اند : “بسیاری از مقامات درگیر همچنان به قدرت از جمله در ارگان های اصلی قضایی، دادستانی و دولتی مشغول هستند.

نامه سرگشاده ای که بیش از ۱۵۰ کارشناس بین المللی حقوقی و حقوق بشر از جمله کمیساریای عالی سابق سازمان ملل، مری رابینسون و معاون سابق دبیرکل سازمانملل متحد مارک مالوچ-براون آن را امضا کرده اند ، “ایجاد تحقیقات بین المللی” را در مورد قتل هایی که در سال ۱۹۸۸ پس از فرمانی از رهبر وقت ایران، پیروان مجاهدین خلق ایران را هدف قرار داد.

نامه سرگشاده ای که بیش از ۱۵۰ کارشناس بین المللی حقوقی و حقوق بشر از جمله کمیساریای عالی سابق سازمانملل، مری رابینسون و معاون سابق دبیرکل سازمانملل متحد مارک مالوچ-براون آن را امضا کرده اند ، “ایجاد تحقیقات بین المللی” را در مورد قتل هایی که در سال ۱۹۸۸ پس از فرمانی از رهبر وقت ایران، پیروان مجاهدین خلق ایران را هدف قرار داد.

“کسانی که دستور اعدام های غیرقانونی را صادر و اجرا کرده اند از مصونیت قانونی برخوردارند.”

  آنها گفته اند : “بسیاری از مقامات درگیر همچنان به قدرت از جمله در ارگان های اصلی قضایی، دادستانی و دولتی مشغول هستند. مخالفان سیاسی ایران مخالفان سیاسی ایران مخالفان سیاسی ایران

  آنها گفته اند : “بسیاری از مقامات درگیر همچنان به قدرت از جمله در ارگان های اصلی قضایی، دادستانی و دولتی مشغول هستند. اعدام های سال ۶۷  اعدام های سال ۶۷  اعدام های سال ۶۷ 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا