ایرانجدیدترین اخبارجهان

تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند

نسل تازه‌ای از شبه‌نظامیان وفادار به ایران در عراق سازماندهی شده‌اند

تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند

ایران از بین قدرتمندترین نیروهای شبه‌نظامی عراق، گروهی نخبه و وفادار را برای اجرای عملیات های خود تربیت می کند. تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند

تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند
تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

سال گذشته در ارتباط مستقیم با نیروهای سپاه قدس ایران {بازوی عملیات برون مرزی ایران} این گروه‌های مخفی جدید در زمینه عملیات با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، نظارت و آنلاین آموزش دیده بودند.

بر اساس گزارش مقامات امنیتی عراق، فرماندهان شبه‌نظامیان و منابع دیپلماتیک و نظامی غربی آنها، مسئول حملات فزاینده ای پیچیده علیه ایالات متحده و متحدان آن هستند.

این تاکتیک نشان دهنده پاسخ ایران در رابطه با قاسم سلیمانی، مغز متفکر نظامی و رئیس نیروی قدس، که از نزدیک شبه نظامیان شیعه عراق را کنترل می کرد و سال گذشته توسط حمله موشکی پهپاد آمریکا کشته شد، می باشد.

جانشین وی، اسماعیل قاآنی با سیاست داخلی عراق آشنایی نداشت و هرگز همان نفوذ سلیمانی را بر شبه‌نظامیان اعمال نکرد.

شبه نظامیان عراقی طرفدار ایران پس از واکنش عمومی که منجر به تظاهرات گسترده مردمی علیه نفوذ ایران در اواخر سال ۲۰۱۹ شد، مجبور شدند چهره کمتری از خود نشان دهند. آنها پس از مرگ سلیمانی دچار اختلافات شدند و کنترل آنها برای ایران دشوارتر بود.

اما تغییر جهت به سمت گروه های کوچکتر مزایای تاکتیکی نیز به همراه دارد. آنها کمتر در معرض نفوذ هستند و می توانند در به کارگیری جدیدترین تکنیک هایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین مسلح که ایران برای حمله به دشمنان خود ایجاد کرده است، کاربردی باشند.

یک مقام امنیتی عراق گفت: جناح های جدید مستقیماً به سپاه پاسداران ایران مرتبط هستند. آنها دستورات خود را از آنها می گیرند، نه از طرف عراقی ها.

این گزارش توسط یک مقام امنیتی دوم عراق، سه فرمانده بالا رتبه، گروه های فعال شبه نظامی طرفدار ایرانی، یک مقام دولت عراق، یک دیپلمات غربی و یک منبع نظامی غربی تأیید شده است.

یکی از فرماندهان شبه نظامیان طرفدار ایران نیز گفت: به نظر می رسد ایرانیان گروه های جدیدی از افراد که ما نمی دانیم چه کسانی هستند را تشکیل داده اند که با دقت بسیار زیادی برای انجام حملات و حفظ پنهان کاری کامل انتخاب شده اند.

مقامات امنیتی عراق گفتند که در سال ۲۰۲۰ حداقل ۲۵۰ جنگنده به لبنان رفته اند، جایی که مشاوران سپاه ایران و گروه مبارز حزب الله لبنان، آنها را برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین، شلیک موشک، بمب گذاری و تبلیغات حملات به شبکه های اجتماعی آموزش داده اند.

یکی از مقام های امنیتی عراق گفت: گروه های جدید مخفیانه کار می کنند و رهبران آنها که ناشناخته هستند مستقیماً به افسران سپاه پاسخ می دهند.

مقامات امنیتی عراق و منابع غربی گفتند که این گروه های جدید در پشت حملاتی از جمله علیه نیروهای تحت امر آمریکا در پایگاه هوایی عین الاسد عراق در ماه جاری، فرودگاه بین المللی اربیل در آوریل و علیه عربستان سعودی در ژانویه هستند و در تمام عملیات ها از هواپیماهای بدون سرنشین حامل مواد منفجره استفاده می کنند. این حملات تلفاتی نداشته است اما مقامات نظامی غربی را به دلیل مخفی کاری بودن نگران کرده است. تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند

تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند
تغییر تاکتیک : ایران از بین شبه‌نظامیان عراقی نخبگان جدید و وفاداری را تربیت می کند

نبرد با واشنگتن

 

ایران قدرت برجسته مسلمان شیعه در خاورمیانه و اهرم فشار بر عراق، بزرگترین کشور دارای اکثریت شیعه در جهان عرب و یکی از اصلی ترین راه های گسترش دامنه نفوذ خود در منطقه است.

از زمانی که نیروهای آمریکایی صدام حسین دیکتاتور مسلمان سنی را سرنگون کردند و به شیعیان عراق قدرت بخشیدند، آمریکا در عراق جولان می دهد.

پس از اینکه داعش در سال ۲۰۱۴ به یک سوم خاک عراق نفوذ کرد، واشنگتن و تهران در یک طرف قرار گرفتند، هر دو به دولت شیعه کمک کردند تا طی سه سال آینده مبارزان مسلمان سنی را شکست دهد.

ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شده بود، هزاران سرباز را به عقب فرستاد.

در همین حال، ایران از گروه های بزرگ شبه نظامی مانند کتائب حزب الله، کتائب سید الشهدا و عصائب اهل حق حمایت کرد که هرکدام قادر بودند هزاران جنگجوی مسلح را در منطقه مستقر کنند. اما پس از مرگ قاسم سلیمانی و معترضین علیه گروههایی که به طور علنی با ایران در ارتباط بودند، مقامات در تهران به برخی از شبه نظامیانی که آنها را ترویج کرده بودند مشکوک شدند.

یکی از آنها گفت: آنها (ایران) معتقد بودند که درز اطلاعات از یکی از این گروه ها به مرگ قاسم سلیمانی منجر شده است و آنها اختلافاتی را در مورد منافع شخصی و قدرت در بین آنها مشاهده کردند.

دیگری گفت: جلسات و ارتباطات بین ما و ایرانیان کاهش یافته است. ما دیگر جلسات منظمی نداریم و آنها دعوت ما را به ایران متوقف کرده اند.

مقامات امنیتی عراق، یک مقام دولتی و سه فرمانده شبه نظامی همه اظهار داشتند که سپاه قدس طی چند ماه پس از مرگ قاسم سلیمانی شروع به جدا کردن عوامل مورد اعتماد از جناح های اصلی کرده است.

 

اسماعیل قاآنی  نیروهای سپاه قدس   اسماعیل قاآنی  نیروهای سپاه قدس  اسماعیل قاآنی    نیروهای سپاه قدس    اسماعیل قاآنی

نیروهای شبه‌نظامی عراق      نیروهای شبه‌نظامی عراق            نیروهای شبه‌نظامی عراق        نیروهای شبه‌نظامی عراق

حمله موشکی پهپاد      حمله موشکی پهپاد      حمله موشکی پهپاد        حمله موشکی پهپاد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا