جدیدترین اخبارجهان

سازمان ملل: سیف العدل، رهبر جدید القاعده در ایران است

سازمان ملل می‌گوید رهبر جدید القاعده، یکی از افراطی‌هایی است که تصور می‌شود در ایران باشد

سیف العدل، رهبر جدید القاعده در ایران است: سازمان ملل

با گذشت شش ماه از زمانی که ایالات متحده آمریکا، ایمن الظواهری، رهبر پیشین القاعده را در حمله‌ای در کابل کشت اینک سازمان ملل متحد از اقامت سیف العدل، رهبر جدید این گروه در ایران خبر داد.

بنا بر این گزارش، یافته‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که سیف العدل، اکنون رهبری القاعده را بر عهده دارد و ساکن‌ایران می‌باشد.

این درحالی است که القاعده پس از حمله ۳۱ ژوئن که منجر به کشته شدن ایمن الظواهری شد تاکنون در این رابطه سکوت اختیار کرده است.

سازمان ملل معتقد است سکوت القاعده به دو دلیل است اول این‌که به دلیل حساسیت موضوع مرگ رهبری این گروه تروریستی، کشته شدن ایمن الظواهری را تائید نمی کند و دوم نیز با توجه به اینکه سیف العدل در ایران است، رهبری او هم اعلام نمی‌شود.

سیف‌العدل، از ماموران سابق نیروهای ویژه مصر بوده که توانایی و تجربه زیادی در عملیات بزرگ دارد و بر همین اساس سازمانهای اطلاعاتی غرب از جمله ایالات متحده، از مدتها قبل سیف العدل را جانشین الظواهری می دانستند.

با توجه به تائید حضور رهبر القاعده در ایران، مقامات فعلی و سابق ضد تروریسم غربی در این که این گروه بتواند مدت زیادی را به این ترتیب (هدایت از را دور) بگذراند تردید دارند.

یک مقام آگاه و ضد تروریسم نیز با بیان اینکه ایران قفسی طلایی برای سیف العدل ساخته است گفت که اداره القاعده از ایران خیلی جای تردید دارد و معلوم نیست سیف العدل تا چه زمانی در آنجا بماند و آیا ایران اجازه خروج به او می دهد یا خیر؟

برخی مقامات آمریکایی نیز معتقد هستند علیرغم اختلاف نظر و درگیری ایران با القاعده، جمهوری اسلامی با این گروه تروریست سنی مذهب همکاری دارد و به رهبر آن نیز کمک می‌کند.

مایک پمپئو، وزیر سابق امور خارجه آمریکا نیز پیش از این ایران را منزلگاه جدید القاعده خوانده بود. 

آمریکا برای هرگونه اطلاعات از سیف‌العدل که منجر به دستگیری یا محکومیتش شود ۱۰ میلیون دلار جایزه قرار داده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا