ایرانجدیدترین اخبارجهان

خانواده های زندانیان دوتابعیتی : دولت های اروپایی مطابق خواسته های ایران رفتار می کنند

خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی معترض به عملکرد دولت های اروپایی

خانواده های زندانیان دوتابعیتی : دولت های اروپایی مطابق خواسته های ایران رفتار می کنند

خانواده های دو تابعیتی که در حال حاضر در ایران زندانی هستند، به اقدامات دولت های اروپایی علیه ایران اعتراض کردند. خانواده های زندانیان دو تابعیتی : دولت های اروپایی مطابق خواسته های ایران رفتار می کنند

خانواده های زندانیان دو تابعیتی : دولت های اروپایی مطابق خواسته های ایران رفتار می کنند
شری ایزدی ، همسر انوشه آشوری ، در ماه ژوئن در لندن. Daniel Leal-Olivas

به گزارش تهرانتو نیوز؛ 

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز آمریکا با انتشار گزارشی درباره خانواده‌های زندانیان دو تابعیتی که در حال حاضر در ایران زندانی هستند، به نقل از این خانواده‌ها نوشت دولت‌های اروپایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران سر خم کرده‌اند.

شری ایزدی، همسر انوشه آشوری که هم اکنون در ایران زندانی است اخیراً در یک مصاحبه گفت من نمی دانم چرا آنها به ایران فشار نمی آورند؟ من نمی دانم که آنها به دنبال چی هستند؟ این عملکرد نتیجه ندارد. چرا این کارها را گروگان گیری نمی نامیم؟ خانواده های زندانیان دو تابعیتی : دولت های اروپایی مطابق خواسته های ایران رفتار می کنند

خانواده های زندانیان دو تابعیتی : دولت های اروپایی مطابق خواسته های ایران رفتار می کنند
انوشه آشوری، همسرش شری و دخترش الیکا – جشن کریسمس

انوشه آشوری، مهندس عمران که برای دیدار مادرش به ایران رفته بود از سال ۲۰۱۷ در زندان بسر می برد و به اتهام “همکاری با یک دولت متخاصم” به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری نیز گفت اول از همه گروگان ها باید به خانه خود برگردند.

زاغری اخیراً به اتهام جدیدی به یک سال دیگر زندان محکوم شد.

مرکز حقوق بشر ایران گزارش داد که در حال حاضر ۱۲ شهروند اروپایی در ایران زندانی هستند. طبق دیده بان حقوق بشر بیشتر این افراد دو تابعیتی هستند که خودسرانه بازداشت شده اند.

علاوه بر نازنین زاغری و انوشه آشوری در حال حاضر افرادی مانند مراد طاهباز، عماد شرقی، سیامک نمازی و پدرش باقر نمازی شهروندان ایرانی- آمریکایی، احمدرضا جلالی محقق ایرانی-سوئدی، مسعود مصاحب شهروند اتریشی-آلمانی وجود دارند و کامران قادری شهروند ایرانی-اتریشی از جمله این زندانیان هستند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا