ایرانجدیدترین اخبارجهان

جروزالم پست : روسیه، چین و ایران مهم ترین معضل امنیتی برای سوئد هستند

ایران بدنبال فناوری برای ساخت سلاح هسته ای در سوئد

جروزالم پست : روسیه، چین و ایران مهم ترین معضل امنیتی برای سوئد هستند

روزنامه جروزالم پست با انتشار گزارشی از سوی سرویس اطلاعاتی سوئد در سال ۲۰۲۰ روسیه، چین، و ایران را مهم ترین معضلات امنیتی برای سوئد خواند. جروزالم پست : روسیه، چین و ایران مهم ترین معضل امنیتی برای سوئد هستند

جروزالم پست : روسیه، چین و ایران مهم ترین معضل امنیتی برای سوئد هستند
جروزالم پست : روسیه، چین و ایران مهم ترین معضل امنیتی برای سوئد هستند

به گزارش تهرانتو نیوز؛

بنابر این گزارش، ایران ، چین و روسیه بزرگترین تهدیدهای امنیتی سوئد هستند و ایران به دنبال دستیابی به فناوری های سوئد و استفاده از آن در برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای خود است.

ایران درگیر جاسوسی صنعتی از سوئد است و بیشتر بخش فناوری‌های پیشرفته را هدف قرار داده است.

پیشتر نیز گزارش تازه سالانه ارزیابی «جامعه اطلاعاتی آمریکا» از تهدیدات جهانی، که نسخه غیرطبقه بندی شده آن در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفت، گفت که ایران همچنان یک تهدید پیوسته علیه آمریکا و منافع متحدانش در منطقه خواهد بود.

بخشی از این گزارش درباره فعالیت های هسته ای ایران می گوید که ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنان این است که ایران در حال حاضر، مشغول انجام فعالیت های مهم مربوط به ساخت سلاح هسته ای نیست.

افشای اطلاعات مربوط به فعالیتهای خرید غیرقانونی تسلیحات هسته ای ایران در سوئد در پی سند اطلاعاتی آلمان است که هفته گذشته اعلام کرد رژیم ایران تلاش خود را برای دستیابی به سلاح های کشتار جمعی در طول سال ۲۰۲۰ متوقف نکرده است.

اسناد اطلاعاتی سوئد و آلمان ممکن است اشکال جدیدی در حساب ایالات متحده برای پیوستن مجدد به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ایجاد کند.

ایالات متحده به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با جمهوری اسلامی در وین در مورد استفاده مجدد از این توافق نامه است ، که به گفته منتقدان به رژیم ایران اجازه می دهد ظرف ده سال اورانیوم را برای سلاح اتمی غنی کند.

یافته های اطلاعاتی آلمان و سوئد نشان می دهد که جمهوری اسلامی هنوز به دنبال برنامه سلاح هسته ای است. منتقدان توافق ۲۰۱۵ ، استدلال می کنند که JCPOA فقط محدودیت موقت در تلاش جمهوری اسلامی برای رسیدن به سلاح اتمی است.

معضلات امنیتی  سرویس اطلاعاتی سوئد    معضلات امنیتی  سرویس اطلاعاتی سوئد   معضلات امنیتی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا