ایرانجدیدترین اخبارجهان

گروسی در واکنش به غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران : این میزان غنی‌سازی فقط برای ساخت بمب اتم لازم است

غنی‌سازی ۶۰% اورانیوم در ایران فقط برای ساخت بمب‌اتم لازم است

گروسی در واکنش به غنی‌سازی ۶۰% اورانیوم در ایران: این‌میزان فقط برای ساخت بمب‌ اتم لازم است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه غنی سازی ۶۰ درصدی “بسیار جدی” است در واکنش به اجرای این میزان غنی سازی اورانیوم در ایران گفت: این میزان غنی سازی فقط برای ساخت بمب اتم لازم است.  غنی‌سازی ۶۰% اورانیوم در ایران: این‌میزان فقط برای ساخت بمب‌اتم لازم است

گروسی در واکنش به غنی‌سازی 60% اورانیوم در ایران: این‌میزان فقط برای ساخت بمب‌اتم لازم است
گروسی : غنی‌سازی ۶۰% اورانیوم در ایران فقط برای ساخت بمب‌اتم لازم است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

وی طی مصاحبه ای با فایننشال تایمز افزود: برنامه هسته ای ایران طی دو سال گذشته بسیار پیچیده شده و شرایط موجود خیلی نگران کننده است.

گروسی تصریح کرد: غنی سازی ۶۰ درصدی توسط هر کشوری انجام شود موضوعی بسیار جدی است. او با تاکید بر حق حاکمیت ایران در برنامه های توسعه هشدار داد: این درجه از غنی سازی نیاز به نظارت دقیق دارد.

 

توجیه ایران چیست؟

 

ایران اما در توجیه این اقدام می گوید که در واکنش به خروج دولت قبلی آمریکا از برجام اقدام به انحراف از مفاد این توافق نامه کرده و بر میزان غنی سازی خود افزوده است.

ماه گذشته نیز تهران از غنی سازی ۶۰ درصد خلوص اورانیوم خبر داد که بسیار بیشتر از خلوص ۳.۶۷ درصدی و مورد توافق در برجام است.

ایران در دفاع از این اقدام خود نیز هدف از این میزان خلوص در غنی سازی را  استفاده از “امور پزشکی و تولید برق” عنوان کرده است اما رافائل گروسی امروز چهارشنبه این ادعا را رد کرد و گفت که سطح فعلی فعالیت های پزشکی و صنعتی در ایران، کشش استفاده از این تکنولوژی را ندارد.

گروسی تصریح کرد: ایران پیش از ماه مه ۲۰۱۹ بر تعهدات برجامی خود پایبند بوده اما طی دو سال اخیر تعداد سانتریفیوژهای عملیاتی خود را از حد توافق شده ۵۰۶۰ به ۷۰۰۰ دستگاه افزایش داده است.

فایننشال تایمز  سانتریفیوژ ساخت بمب‌ اتم  فایننشال تایمز  ساخت بمب‌ اتم  سانتریفیوژ      ساخت بمب‌ اتم    سانتریفیوژ

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا