انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

اولین مرگ ناشی از لخته خون بدلیل تزریق واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا در انتاریو

انتاریو اولین مرگ ناشی از لخته خون را در مورد مردی که واکسن آسترازنکا کووید-۱۹ دریافت کرده بود تائید کرد

اولین مرگ ناشی از لخته خون بدلیل تزریق واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا در انتاریو

مسئولان بهداشت در انتاریو اولین مرگ در اثر لخته شدن خون در مورد شخصی که دوز اول واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا را در اپریل دریافت کرده بود به ثبت رساندند. اولین مرگ ناشی از لخته خون بدلیل تزریق واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا در انتاریو

اولین مرگ ناشی از لخته خون بدلیل تزریق واکسن کووید-19 آسترازنکا در انتاریو
اولین مرگ ناشی از لخته خون بدلیل تزریق واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا در انتاریو

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

دکتر باربارا یاف (Dr. Barbara Yaffe) معاون مسئول ارشد پزشکی وزارت بهداشت (دکتر دیوید ویلیامز)، روز سه‌شنبه این خبر را {در طول یکی از جلسات دو هفته یک‌بار به‌روزرسانی آخرین وضعیت مقابله با کووید-۱۹} اعلام کرد.

معاون آژانس بهداشت عمومی استان گفت، «در کمال تأسف باید اعلام کنم که اولین مورد مرگ مرتبط با VITT در انتاریو اتفاق افتاده است.»

دکتر باربارا یاف گفت مردی ۴۰ ساله اولین دوز واکسن آسترازنکا خود را «در اواخر اپریل» دریافت کرد و «چند هفته بعد» درگذشت.

یاف توضیح داد درحالی‌که تحقیقات در مورد مرگ این مرد در جریان است و علت اصلی مرگ هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده، اما وجود لخته VITT در متوفی در هنگام مرگ به تائید رسیده است.

اوایل این ماه، انتاریو اعلام کرد که به دلیل افزایش گزارش‌های مرتبط با نوع نادر اما بالقوه کشنده لخته خون از این‌ پس واکسن آسترازنکا کووید-۱۹ را به‌عنوان دوز اول ارائه نخواهد کرد.

در آن هنگام، دکتر جسیکا هاپکینز رئیس حفاظت بهداشت و آمادگی اضطراری گفته بود که ریسک لخته VITT مرتبط با واکسن در انتاریو یک در ۶۰۰.۰۰۰ است.

روز جمعه، استان انتاریو ‌که قصد دارد ده‌ها هزار دوز واکسن آسترازنکا را هرچه سریع‌تر قبل از تاریخ انقضای آنها در ۳۱ ماه مه مصرف کند، اعلام کرد که استفاده از واکسن آسترازنکا را صرفاً به‌عنوان دوز دوم از سر خواهد گرفت.

دکتر باربارا یاف گفت که انتاریو درمجموع ۱۶ مورد ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک‌ ثبت کرده است که ۱۳ مورد از آنها با معیارهای VITT (ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک‌ ایمنی ناشی از واکسن) مطابقت دارند.

اطلاعات دیگری در مورد فرد متوفی منتشر نشده است.

 

اولین مرگ ناشی از لخته خون بدلیل تزریق واکسن کووید-19 آسترازنکا در انتاریو
اولین مرگ ناشی از لخته خون بدلیل تزریق واکسنکووید-۱۹ آسترازنکا در انتاریو

 

لخته شدن خون  دکتر دیوید ویلیامز   لخته شدن خون    دکتر دیوید ویلیامز    لخته شدن خون    دکتر دیوید ویلیامز    لخته شدن خون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا