ایرانجدیدترین اخبار

قرنطینه در ایران برای مسافران ورودی از اروپا اجباری شد

تغییر قوانین مسافرتی ایران

قرنطینه در ایران برای مسافران ورودی از اروپا اجباری شد

یکی از مقامات بهداشتی ایران در روز شنبه اعلام کرد که مسافرانی که از اروپا وارد ایران میشوند پس از اعلام تست منفی در بدو ورود، باید خود را به مدت دو هفته قرنطینه کنند.

 

قرنطینه در ایران برای مسافران ورودی از اروپا اجباری شد
قرنطینه در ایران برای مسافران ورودی از اروپا اجباری شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بیانیه ای تلویزیونی اعلام کرد مسافرانی که از کشورهای دیگر وارد ایران می شوند (شامل کشورهای همسایه) باید جواب تست منفی خود را در هنگام ورود به کشور ارائه نمایند.

او افزود مسافران ورودی از اروپا علاوه بر ارائه تست منفی، در فرودگاه نیز ملزم به انجام دوباره تست هستند و فارغ از نتیجه تست، باید به مدت دو هفته در قرنطینه به سر ببرند.

پیش از این، مسافران اروپا تنها ملزم به ارائه تست منفی کرونا بودند.

رئیسی زمان دقیق برقراری این قوانین را اعلام نکرد اما در بیانیه تلویزیونی اش از قید “از این به بعد” استفاده کرد.

در همین حال، مقامات بهداشتی اعلام کردند که واکسن ایرانی “برکت” بر روی نوع انگلیسی ویروس کرونا (که بسیار مسری تر از انواع پیشین است) نیز موثر است.

حسن جلیلی، مسئول تیم تولید واکسن ایرانی در تلویزیون اعلام کرد :” تست های انجام شده بر روی پلاسمای سه داوطلبی که واکسن “کوایران برکت” را دریافت کرده اند نشان داد که این واکسن بر روی انواع جهش یافته ویروس نیز کاملا موثر است.

اولین آزمایشات انسانی واکسن تولید ایران در اواخر ماه گذشته انجام شد، و گفته شده که این واکسن در دوران تحریم های آمریکا برای مقابله با پاندمی کرونا به ایران کمک میکند.

ایران همچنین واکسن روسی موسوم به “اسپوتنیک” را تائید کرده و برای واردات آن و همچنین تولید آن در داخل ایران برنامه ریزی کرده است.

بر اساس گزارش های دولتی، تاکنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۵۷۸۰۰ فوت در اثر آن در ایران گزارش شده، اما روند ابتلا به این ویروس در هفته های اخیر کاهشی بوده است.

قوانین سفر به ایران فرودگاه امام خمینی  قوانین سفر به ایران فرودگاه امام خمینی  ستاد ملی مقابله با کرونا   

قوانین سفر به ایران فرودگاه امام خمینی    علیرضا رئیسی    علیرضا رئیسی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا