ایرانجدیدترین اخبارجهان

خبرگزاری رسمی کره جنوبی : ایران نفتکش توقیفی و ناخدای کره جنوبی را آزاد کرد

خبرگزاری رسمی کره جنوبی از آزاد شدن نفتکش توقیفی کره جنوبی و ناخدای آن از ایران خبر داد

خبرگزاری رسمی کره جنوبی : ایران نفتکش توقیفی و ناخدای کره جنوبی را آزاد کرد

با استناد به بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی خبرگزاری یونهاپ از آزاد سازی نفتکش توقیف‌شده این کشور و ناخدای آن خبر داد. خبرگزاری رسمی کره جنوبی : ایران نفتکش توقیفی و ناخدای کره جنوبی را آزاد کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از خبرگزاری مهر

نفت‌کش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیامی» صبح روز ۱۵ دی‌ماه  ۱۳۹۹ از مبدا بندر «الجبیل» عربستان سعودی عازم بمبئی در هند بود اما به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران توقیف شد و امروز وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد نفتکش «هانکوک چیامی» (هانکوک چیمی) به همراه ناخدا و ۱۲ خدمه‌اش ساعت ۶ صبح امروز (به وقت ایران) بندر ایران را ترک کرد.

 خدمه این کشتی با وجود اینکه قبلا آزاد شده بودند اما برای ارائه خدمات نگهداری، نفتکش را ترک نکرده بودند. خبرگزاری رسمی کره جنوبی : ایران نفتکش توقیفی و ناخدای کره جنوبی را آزاد کرد

خبرگزاری رسمی کره جنوبی : ایران نفتکش توقیفی و ناخدای کره جنوبی را آزاد کرد
خبرگزاری رسمی کره جنوبی : ایران نفتکش توقیفی و ناخدای کره جنوبی را آزاد کرد

به گفته وزارت خارجه کره جنوبی ناخدا و تمام خدمه کشتی که از اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل شده اند سالم هستند.

خبرگزاری یونهاپ هفته پیش به نقل از یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی با اشاره به اینکه شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول است به پیشرفت‌های حاصل‌شده در مذاکرات با طرف‌های ایرانی از احتمال رفع توقیف این نفتکش و ناخدای آن خبر داده بود.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در زمان توقیف این نفتکش اعلام کرد که ایران مانند سایر کشورها نسبت به آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.

به گفته یونهاب گمانه زنی ها نشان میدهد ایران به تلافی بلوکه ماندن ۷ میلیارد دلار خود بدلیل تحریم های آمریکا در کره جنوبی، اقدام به توقیف نفتکش این کشور کرده است و پیش بینی میشود با آزادسازی نفکش کره ای بزودی دو کشور بر سر آزادسازی پول های ایران نیز بر سر میز مذاکره بنشینند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۰، از سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران خبر داد و آن را در رابطه با پول های ایران در کره جنوبی خواند.

پیش از این گفته شده بود قرار است بخشی از پول های ایران از طریق سوئیس و تبدیل به کالاهای بشردوستانه در اختیار ایران قرار گیرد.

اخبار ایران    اخبار ایران  خبرگزاری های مخالف ایران  اخبار ایران  خبرگزاری های مخالف ایران  اخبار ایران  خبرگزاری های مخالف ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا