ایرانجدیدترین اخبار

سه جوان نوشهری برای آتش زدن کیوسک پلیس محکوم به اعدام شدند

سایه سنگین ۳۰ شهریور همچنان بر شهر نوشهر، سه جوان نوشهری برای آتش زدن کیوسک پلیس محکوم به اعدام شدند

جواد روحی، مهدی محمدی فرد و عرشیا تکدستان برای آتش زدن کیوسک پلیس محکوم به اعدام شدند

جواد روحی، مهدی محمدی فرد و عرشیا تکدستان، به دلیل آتش زدن یک کیوسک پلیس به ترتیب به سه، دو و یک بار اعدام محکوم شدند.

ماجرا مربوط به سی‌ام شهریور ۱۴۰۱ است، روزی که مردم این شهر در اعتراض به قتل مهسا امینی به خیابانها آمدند و حداقل ۵ نفر به ضرب گلوله ماموران جمهوری اسلامی کشته شدند.

شامگاه همان روز نیز یک کیوسک پلیس توسط معترضین آتش زده شد و اکنون جواد روحی ۳۵ ساله ، مهدی محمدی فرد ۱۹ و عرشیا تکدستان ۱۸ ساله که هر کدام برای آینده نقشه‌های زیادی داشتند به خاطر آن محکوم به اعدام شدند.

این سه جوان مانند بسیاری از افرادی که در این مدت محکوم به اعدام شدند، متهم به محاربه و افساد فی الارض شدند.

جواد روحی با اتهامات بی اساس و نقص شواهد مرتد شناخته شد

در این پرونده نیز مانند پرونده های مشابه اتهامات وارده بی اساس و شواهد ناقص هستند.

جواد روحی در طول بازداشت وکیل انتخابی نداشته ولی حتی وکیل تسخیری او در دادگاه گفته که بنابر فیلم دوربین‌های مداربسته، او فقط در محل تجمعات حضور داشته و مدارکی مبنی بر افساد فی الارض او وجود ندارد. 

او همچنین آتش زدن قرآن توسط جواد روحی را رد کرده و گفته این اتفاق بدون اطلاع وی انجام شده است.

مجید کاوه، وکیل انتخابی جواد روحی نیز با انتشار توئیتی نوشته که جواد روحی نسبت به تحقیقات اعتراض دارد و به‌زودی بابت آن از دیوان عالی کشور تقاضای فرجام خواهی می‌کند.

گفته می‌شود جواد روحی پیش از بازداشت به دلیل مشکلات معیشتی و بیکاری به بیماری اعصاب مبتلا شده و در بازداشت نیز به علت شرایط ناگوار و شکنجه‌های سخت تا مرز مرگ رسیده بود تا جایی که در روزهای اول توان حرکت خود را از دست داده بود و در پی از دست دادن کنترل ادرار او را به انفرادی منتقل کردند. علاوه بر این، طی بازجویی‌ یک بار وضعیت جواد چنان وخیم می‌شود که او را برهنه به کریدور بند منتقل کرده و برای کنترل علایم حیاتی پزشک خبر می‌کنند.

مهدی محمدی‌فرد، آرایشگر با استعدادی که ۱۵ دی‌ماه (تولدش) در زندان ۱۹ ساله شد

مهدی محمدی‌فرد، آرایشگر و هنرمند تتوکار ۱۹ ساله که دهم مهرماه به اتهام دست داشتن در آتش‌سوزی کیوسک پلیس بازداشت شده، دو بار اعدام جانش را تهدید می‌کند.

یک منبع مطلع گفته است که، «مهدی محمدی‌فرد هنگام بازداشت با زنجیری که به شلوارش وصل بوده شدیدا ضرب و جرح شده و در زندان نیز برای گرفتن اعتراف اجباری چند روز در یک سلولی انفرادی بوده که تخت و پتو نداشته، بسیار کثیف و پر از سوسک و موش بوده است. او در زندان مورد شکنجه جنسی شدید قرار گرفته و به دلیل جراحت یک روز هم در بیمارستان بستری شده است.» «او همچنین به دلیل مشکلات خانوادگی به افسردگی شدید مبتلا و تحت نظر پزشک بوده اما در طول فرآیند دادرسی به پرونده پزشکی او توجه نشده و ماموران حکومت حتی سندی که گواه بیماری او بوده به دادگاه نداده و معدوم کرده‌‌اند.»

خانواده محمدی‌فرد بعد از رسانه‌ای شدن وضعیت او تحت فشار مضاعف امنیتی قرار گرفته‌ و مقام‌های حکومتی در پی یافتن هویت منابع مطلعی هستند که با رسانه‌ها صحبت کرده‌اند.

وکیل تعیینی خانواده محمدی‌فرد به حکم اعدام مهدی اعتراض کرده و خانواده منتظر نتیجه فرجام‌خواهی از دیوان عالی کشور هستند.

عرشیا تکدستان، جوانی که با اسلحه بر شقیقه مجبور به اعتراف شد

عرشیا تکدستان، پسر جوان ۱۸ ساله‌ نیز در ارتباط با پرونده آتش‌سوزی کیوسک پلیس روز دوم مهر بازداشت شد.

به گفته خانواده تکدستان، عرشیا ساعت ۱۹:۳۰ غروب ۳۰ شهریور از آموزشگاه محل حضورش در نوشهر خارج می‌شود و حدود ساعت ۱۹:۴۵ به میدان آزادی که مرکز تجمعات بوده، می‌رسد. او ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه در خانه بوده و مجموعا ۴۵ دقیقه را در خیابان سپری کرده است. آنها برای اثبات این موضوع فیلم دوربین آموزشگاه را به دادگاه ارائه کرده‌اند اما قاضی پرونده به آن هیچ توجهی نکرده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا