ایرانجدیدترین اخبار

بازداشت سه روزنامه‌نگار/ آزادی یک معترض با قرار وثیقه/ کنسرت زانکو

سه روزنامه‌نگار ایرانی دستگیر و به زندان اوین منتقل شدند

بازداشت ملیکا هاشمی، سعیده شفیعی و مهرنوش زارعی سه روزنامه‌نگار/ آزادی یک معترض/ کنسرت زانکو

به گفته انجمن روزنامه‌نگاران تهران، ملیکا هاشمی، سعیده شفیعی و مهرنوش زارعی، سه روزنامه نگار و فعال اجتماعی که به تازگی در تهران بازداشت شده‌اند، به زندان اوین منتقل شدند.

ملیکا هاشمی روز شنبه برای ارائه توضیحات به دادسرای اوین رفته بود که بازداشت شد.

حسن همایون، همسر سعیده شفیعی با انتشار توییتی از بازداشت او در منزل شان خبر داد و در رابطه با علت آن نیز ابراز بی اطلاعی کرد. سعیده شفیعی، روزنامه نگار و نویسنده، تاکنون کتاب‌های «ایستگاه گورخوان» و «دخترپیچ» را تالیف و منتشر کرده است.

مهرنوش زارعی هنزکی، روزنامه‌نگار ساکن تهران صبح روز یکشنبه در مقابل منزل خود بازداشت و پس از تفتیش منزل شخصی و ضبط وسایل کاریش اعم از رکوردر و لوازم الکترونیکی مورد استفاده در روزنامه نگاری به زندان اوین منتقل شد. او سابقه فعالیت و همکاری با رسانه‌های مختلف مجازی و فیزیکی اعم از خبرگزاری‌های ایلنا، ایسکا، چلچراغ و آنا را در کارنامه خود دارد و از او گزارش‌های متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شده استهنوز دلیل بازداشت این روزنامه‌نگار و ارگان بازداشت‌کننده او مشخص نیست.

الهام مدرسی، از معترضین بازداشتی در زندان کچوئی کرج آزاد شد

الهام مدرسی، یکی از زنان معترض که اخیرا بازداشت و در زندان کچویی کرج زندانی شده بود، با قرار وثیقه آزاد شد. او که ۱۱ آبان در منزل خودش دستگیر شده بود از ۱۰ دی ماه به همراه ۱۴ زن دیگر دست به اعتصاب غذا زده بود.

پس از ۵ ماه زانکو در تهران کنسرت برگزار می کند

پس از ۵ ماه که هیچ کسی تمایلی به برگزاری کنسرت در ایران نداشت، زانکو، خواننده پاپ اولین کنسرت را در تهران برگزار می‌کند.

این کنسرت که ششم بهمن در تهران برگزار می‌شود اولین کنسرت رسمی این خواننده است.

او با آهنگ «مثلا روم زوم کنی» در بین مردم شناخته می شود.

این کنسرت در پی تلاش حکومت برای عادی نشان دادن شرایط کشور صورت گرفته است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا