ایرانجدیدترین اخبار

تعرض جنسی به ۱۵ نوجوان در مدرسه فوتبال مشهد

۱۵ نوجوان فوتبالیست مشهدی قربانی آزار جنسی شدند

تعرض جنسی به ۱۵ نوجوان در مدرسه فوتبال مشهد

در پی فاش شدن تعرض جنسی به نوجوانان فوتبالیست در مشهد در یک باشگاه ورزشی، مسئولان اداره ورزش این شهر به دادگاه احضار شدند.

با این وجود گفته می‌شود تاکنون هیچ شکایتی در این رابطه در دادستانی مشهد ثبت نشده، خانواده چند نفر از این نوجوانان در مقابل ساختمان هیات فوتبال خراسان رضوی تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

تعرض جنسی به ۱۵ نوجوان در مدرسه فوتبال مشهد
تعرض جنسی به ۱۵ نوجوان در مدرسه فوتبال مشهد

رئیس هیات فوتبال مشهد تکذیب کرد

محسن حیدری، رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی با وجود اینکه پیشتر این موضوع را تکذیب کرده بود این‌بار از خانواده‌های نوجوانان آسیب دیده و باشگاهی که در آن این اتفاق رخ داده خواست تا با مصالحه موضوع را فیصله بدهند.

او همچنین از وصول شکایتی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این رابطه خبر داد. این در حالی است که پیش از این نیز مشهدی‌ها باز هم شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌اند و با بی مسئولیتی مقامات مربوطه موضوع به فراموشی سپرده شده است.

باشگاهی که در آن چنین اتفاقی افتاده نیز با وجود اینکه ده سال است مجوز فعالیت ندارد همچنان باز است و در این مدت به قهرمانی و نایب قهرمانی استان نیز رسیده است.

دستور وزیر ورزش برای پیگیری

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران در رابطه با این پرونده دستور رسیدگی داده و قرار است مدارک و مستندات مربوطه جمع آوری و آماده ارائه به دادسرا شود.

با این وجود برخی از کارشناسان معتقدند عملکرد فدراسیون و هیات فوتبال خراسان رضوی به گونه‌ای است که به نظر می آید در این رابطه جدی نیستند و احتمالا این پرونده نیز همانند پرونده‌های مشابه به مرور مسکوت باقی می ماند.

از طرفی طی روزهای اخیر در رویدادی مشابه ۱۵ دانش آموز لرستانی در کوهدشت مورد آزار جنسی قرار گرفتند ولی دادسرای این شهر آن را تکذیب کرد.

معروف ترین پرونده آزار جنسی کودکان معاصر در مراکز آموزشی ایران مربوط به سعید طوسی، قاری قرآن و از نزدیکان دفتر رهبری جمهوری اسلامی در مشهد است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا