ایرانجدیدترین اخبار

ادامه گزارش‌های نرگس محمدی از زنان زندانی سیاسی در ایران/ بازداشت یک خبرنگار دیگر

یکی دیگر از خبرنگاران زن در ایران بازداشت شد

گزارش نرگس محمدی از زنان زندانی سیاسی در ایران/ بازداشت ملیکا هاشمی، خبرنگار

ملیکا هاشمی، خبرنگار خبرگزاری شهر، زمانی که برای ارائه توضیحاتی راهی دادسرای اوین شد، بازداشت شد.

از آغاز خیزش انقلابی ایرانیان تاکنون بیش از ۷۰ خبرنگار و روزنامه‌نگار در ایران بازداشت شدند و از این تعداد هنوز نیمی از آنها از جمله الهه محمدی و نیلوفر حامدی (اولین خبرنگرانی که در رابطه با مهسا امینی خبر و عکس منتشر کردند) در زندان هستند.

نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر روز شنبه در ادامه گزارش‌های خودش از بند عمومی زنان زندانی به بررسی وضعیت ویدا ربانی، سپیده قلیان و مژگان ایلانلو پرداخت.

به گفته نرگس محمدی اکنون ویدا ربانی ۳۰ ساله، سپیده قلیان ۲۸ ساله و مژگان ایلانلو ۵۲ ساله هستند و پس از سپری کردن دوران حبس شان آنها به ترتیب ۳۶، ۳۰ و حدود ۶۰ ساله خواهند شد.

بنابر این گزارش ۵۷ زن زندانی سیاسی در زندان اوین مجموعا هشت هزار و ۳۵۰ روز است که در سلول‌های بندهای امنیت اطلاعات سپاه حبس بوده‌اند.

زنان زندانی روزهای زیادی را در سلولهای انفرادی می‌گذرانند، همچنین ۵۷ زن از ۵۸ زن زندانی سیاسی در ایران مورد شکنجه‌های هولناک ضد انسانی قرار گرفته‌اند.

۱۰ زن زندانی با وجود شرایط سنی بالای ۶۰ سال، بیش از ۵ و ۱۰ سال حکم حبس گرفته‌اند.

بیش از نیمی از زنان زندانی در اوین بیماری‌های جدی و خطرناک دارند که باید تحت درمان باشند، ولی بدلیل عدم رسیدگی در معرض تشدید بیماری‌شان هستند.

درمان و نگهداری زندانیان بیمار در بیمارستانهای جمهوری اسلامی تحت شرایط بد و امنیتی است و حتی مراحل درمان آنها درست طی نمی‌شود. نهادهای امنیتی به زنان زندانی حتی مرخصی استعلاجی نمی دهند.

نرگس محمدی همچنین در رابطه با بلاتکلیفی برخی از زنان زندانی نوشت: «ده ها نفر از زنان زندانی سیاسی در سراسر ایران بدون تفکیک و طبقه بندی در کنار سایر مجرمین نگهداری می‌شوند و از این بابت مشکلات زیادی دارند و نباید آنها را فراموش کرد.»

گزارش نرگس محمدی از زنان زندانی سیاسی در ایران/ بازداشت ملیکا هاشمی، خبرنگار

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا