جدیدترین اخبارجهان

شلیک موشک به سمت پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

اولین حمله به نیروهای آمریکایی از اوایل فوریه یک روز پس از بازگشت نخست وزیر عراق از آمریکا انجام شد

شلیک موشک به سمت پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

یک گروه شبه نظامی عراقی گفته است که حملات به نیروهای آمریکایی در این کشور را از سر خواهد گرفت، زیرا به نظر می رسد مسئولیت حمله به یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه را بر عهده گرفته است که شاهد شلیک حداقل پنج موشک از شهر زمار عراق بود.

شلیک موشک به سمت پایگاه نظامی آمریکا در سوریه
شلیک موشک به سمت پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

حمله روز یکشنبه علیه نیروهای آمریکایی اولین حمله از اوایل فوریه است، زمانی که گروه های تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق حملات خود را علیه نیروهای آمریکایی متوقف کردند.

این یک روز پس از بازگشت محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق، از سفر به ایالات متحده و دیدار با جو بایدن در کاخ سفید صورت می گیرد.

کتائب حزب‌الله عراق گفت گروه‌های مسلح عراق پس از مشاهده پیشرفت اندکی در مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی در سفر السودانی به واشنگتن، تصمیم به از سرگیری حملات به حضور آمریکا در این کشور گرفتند.

این گروه گفت آنچه چندی پیش رخ داد آغاز است.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، گفت که چندین راکت از خاک عراق به پایگاه خراب الجیر در شمال شرق سوریه، جایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، شلیک شده است.

در بیانیه ای از سوی نیروهای امنیتی عراق، حدود ساعت ۲۱:۵۰ به وقت محلی عناصر غیرقانونی به هدف قرار دادن پایگاه ائتلاف بین المللی با موشک در قلب خاک سوریه متهم شدند.

شلیک موشک به سمت پایگاه نظامی آمریکا در سوریه
شلیک موشک به سمت پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

آنها در بیانیه ای گفتند که نیروهای عراقی با راه اندازی یک عملیات جستجوی بزرگ در شمال استان نینوا به این حمله پاسخ دادند که خودروی مورد استفاده در این حمله را پیدا کرد.

این بیانیه می افزاید که نیروهای امنیتی خودروی درگیر را آتش زدند. پس از یک سری حملات راکتی و حملات پهپادی توسط گروه های مسلح طرفدار جمهوری اسلامی علیه سربازان آمریکایی مستقر در خاورمیانه در اوایل سال، چندین هفته آرامش برقرار بود.

در ماه ژانویه، یک حمله هواپیمای بدون سرنشین سه سرباز آمریکایی را در صحرای اردن در مرز سوریه کشت. در پاسخ، ارتش آمریکا ده‌ها هدف را در سوریه و عراق هدف قرار داد و نیروهای طرفدار جمهوری اسلامی را هدف گرفت و انتقاد دولت‌های هر دو کشور را برانگیخت.

ایالات متحده حدود ۲۵۰۰ سرباز در عراق و نزدیک به ۹۰۰ سرباز در سراسر مرز سوریه به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی که در سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با گروه دولت اسلامی ایجاد شد، دارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا