ایرانجدیدترین اخبارجهان

مجرمیت بنجامین بریر شهروند فرانسوی در ایران تائید شد

شهروند فرانسوی در ایران مجرم شناخته شد

مجرمیت بنجامین بریر شهروند فرانسوی در ایران تائید شد

بنجامین بریر، شهروند فرانسوی زندانی در ایران، به دلیل تصویر برداری از مناطق ممنوعه توسط “هلی کم” مجرم شناخته شد. مجرمیت بنجامین بریر شهروندفرانسوی در ایران تائید شد

مجرمیت بنجامین بریر شهروند فرانسوی در ایران تائید شد
مجرمیت بنجامین بریر شهروند فرانسوی در ایران تائید شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بر همین اساس دادسرای مشهد برای این شهروند فرانسوی قرار مجرمیت صادر کرد.

بنجامین بریر فرانسوی اردیبهشت سال گذشته با یک وانت به ایران سفر کرده بود و زمانی که با «یک پهپاد» در دشت‌های نزدیک مرز ایران و ترکمنستان مشغول تصویربرداری بود بازداشت شد.

سعید دهقان، یکی از وکلای این شهروند فرانسوی امروز با انتشار در توییتی از مطرح بودن دو اتهام افساد فی ‌الارض و شرب‌خمر برای این زندانی توسط دادسرای مشهد و قرار منع تعقیب وی در این رابطه نیز خبر داد. دهقان پیش از این گفته بود که دلیل طرح اتهام جاسوسی علیه بریر، «عکس‌برداری از مناطق ممنوعه» بوده است.

بنجامین بریر همچنین بدلیل انتشار مطلبی در رابطه با «چرایی اجباری بودن حجاب در جمهوری اسلامی و در اختیاری بودن آن در سایر کشورهای اسلامی متهم به «تبلیغ علیه نظام» شده است.

دهقان با بیان اینکه بریر به عنوان یک توریست یک «هِلی‌کَم» معمولی داشته اتهامات وارد شده به او را  «متناقض و بی‌ اساس» دانست.

پیش از این وزارت امور خارجه فرانسه ضمن تائید زندانی شدن یکی از شهروندان خود در ایران از در ارتباط بودن کارکنان سفارت فرانسه در ایران با او و ارائه خدمات کنسولی برای خانواده اش خبر داده بود. با این وجود بریر تنها زندانی فرانسوی در ایران نیست.

رولان مارشال نیز یکی دیگر از شهروندان فرانسوی است که همراه با نامزدش فریبا عادلخواه دستگیر شده بود ولی اخیرا آزاد شده است. رولان مارشال پس از آزادی جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی که به جرم نقض تحریم‌های آمریکا در فرانسه زندانی بود، آزاد شد.

فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی-فرانسوی نیز از اردیبهشت سال گذشته به اتهام‌های امنیتی به شش سال زندان محکوم شد.

گروه‌های مدافع حقوق بشر حکومت ایران را متهم کرده‌اند که از بازداشت شهروندان دوتابعیتی به عنوان ابزاری برای کسب امتیاز در معاملات اقتصادی و دیپلماتیک با کشورهای غربی استفاده می‌کند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا