ایرانجدیدترین اخبارجهان

نماینده روسیه : هیچ برنامه ای برای دور بعدی مذاکرات برجام در وین در دست انجام نیست

میخائیل اولیانوف : فعلا تصمیمی برای ادامه مذاکرات نیست

نماینده روسیه : هیچ برنامه ای برای دور بعدی مذاکرات برجام در وین در دست انجام نیست

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در برجام با انتشار توئیتی در صفحه شخصی اش از اتمام مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی خبر داد. نماینده روسیه : هیچ برنامه ای برای دور بعدی مذاکرات برجام در وین در دست انجام نیست

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

وی در این پست با اشاره به در جریان بودن دور پنجم مذاکرات برجام آورده است: مذاکره‌کنندگان با این دیدگاه پیش می‌روند که این دور از مذاکرات باید دور آخر باشد و برنامه‌ای برای «دور ششم» مذاکرات وجود ندارد.

دور پنجم مذاکرات از روز چهارم خرداد به ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و حضور نمایندگان ایران و کشورهای عضو برجام در وین پایتخت اتریش آغاز شده است. نماینده روسیه : هیچ برنامه ای برای دور بعدی مذاکرات برجام در وین در دست انجام نیست

نماینده روسیه : هیچ برنامه ای برای دور بعدی مذاکرات برجام در وین در دست انجام نیست
نماینده روسیه : هیچ برنامه ای برای دور بعدی مذاکرات برجام در وین در دست انجام

آمریکا نیز هنوز وارد مذاکرات مستقیم با ایران نشده با این وجود هیاتی آمریکایی به ریاست راب مالی، نماینده ویژه جو بایدن در امور ایران نیز در وین حضور دارند.

نمایندگان کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین همچنان سعی دارند بین ایران و ایالات متحده میانجی‌گری و مشکلات را حل و فصل کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده پیش از این دوره از مذاکرات گفته بود که نشانه‌ای حاکی از تمایل ایران برای قبول کردن تعهدات هسته‌ای برجام و لغو تحریم‌ها نمی‌بیند.

با این وجود دولت روحانی خیلی خوش بینی است که تا قبل از ۲۸ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری ایران این مذاکرات به نتیجه برسد.

در عین حال اسرائیل، متحد امریکا و کشورهای عربی نگران تبعات بازگشت آمریکا به برجام و هموار شدن مسیر ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای هستند.

 

آنتونی بلینکن      آنتونی بلینکن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا