ایرانجدیدترین اخبارجهان

شبیه‌سازی سه‌بعدی «اینتل لب» از تاسیسات هسته‌ای فردو منتشر شد

انتشار شبیه‌سازی سه‌بعدی «اینتل لب» از تاسیسات هسته‌ای فردو

شبیه‌سازی سه‌بعدی «اینتل لب» از تاسیسات هسته‌ای فردو منتشر شد

 موسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی «اینتل لب» تاسیسات هسته‌ای فردو را شبیه سازی کرد. شبیه‌سازی سه‌بعدی «اینتل لب» از تاسیسات هسته‌ای فردو منتشر شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

در ادامه روند انتشار نقشه تاسیسات موشکی، هسته ای و مراکز محرمانه ایران، این موسسه روز گذشته  شبیه‌سازی سه‌بعدی تاسیسات هسته‌ای فردو را در اطراف قم منتشر کرد. شبیه‌سازی سه‌بعدی «اینتل » از تاسیساتهسته‌ای فردو منتشر شد

شبیه‌سازی سه‌بعدی «اینتل لب» از تاسیسات هسته‌ای فردو منتشر شد
شبیه‌سازی سه‌بعدی  از تاسیساتهسته‌ای فردو منتشر شد

سایت موسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی «اینتل‌لب» در این رابطه آورده است: مدل بازسازی سه بعدی فردو تلاشی مشترک بین اینتل لب و Orion_int  و هدف آن درک بهتر مخاطبان از این مرکز زیرزمینی غنی سازی اورانیوم است. این تلاش چند رشته‌ای بر اساس دانش مهندسی عمران، مبانی چرخه غنی‌سازی سوخت هسته‌ای، تجزیه و هوش مصنوعی و مهارت‌های پیشرفته در مدل‌سازی است.

به گفته این موسسه، اسناد محرمانه و طبقه‌بندی‌شده‌ موساد، سرویس جاسوسی اسرائیل در سال ۲۰۱۸،  از جمله طرح‌ها و نقشه‌های اولیه کارخانه الغدیر حاکی از توسعه یک برنامه ساخت یک سلاح هسته‌ای بومی در ایران است و تاسیسات غنی‌سازی سوخت فردو نیز با هدف ساخت اورانیوم درجه سلاح ۱-۲ ساخته شده است.

اینتل لب، پیش از این نیز بارها با تصاویر ماهواره‌ای فعالیت‌های نظامی مخفی ایران را افشا کرده است.

 این موسسه در آوریل امسال نیز طی گزارشی با تجزیه و تحلیل تصویر ماهواره‌ای از مجتمع نظامی پارچین، نوشت فعالیت‌های ساخت و ساز جدیدی در این مجتمع نظامی در جریان است و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد چهار سازه جدید احاطه شده توسط تپه‌های خاکی مرتفع برای انحراف انفجار در طرح شماره ۶ مجتمع نظامی پارچین در دست ساخت است.

اینتل لب در آن زمان توضیح داد که فعالیت‌های جدید پس از اتمام توسعه و ساخت و سازهای دیگر در نوامبر سال ۲۰۲۰، که شامل ۱۰ ساختمان جدید محصور با دیوارهای بتونی بلند و ضخیم بوده، مشاهده شده است.

این موسسه ژانویه سالجاری نیز در آخرین مرحله رزمایش سپاه پاسداران ایران، تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که نشان دهنده احداث تاسیسات زیر زمینی مشکوکی در پایگاهی نظامی حوالی «مسجدسلیمان» بوده است.

مراکز محرمانه ایران      مراکز محرمانه ایران    مراکز محرمانه ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا