ایرانجدیدترین اخبار

ترور فخری زاده با تیربار یک تنی اسرائیلی انجام شده بود

 تیم ترور ۲۰ ایرانی و اسرائیلی بودند

ترور فخری زاده با تیربار یک تنی اسرائیلی انجام شده بود

هفته نامه جویش کرونیکل در بریتانیا با انتشار گزارشی ترور محسن فخری زاده ، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را با تیربار یک تنی اسرائیلی خواند.

ترور فخری زاده با تیربار یک تنی اسرائیلی انجام شده بود
فخری زاده با تیربار یک تنی اسرائیلی انجام شده بود

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از انتخاب

بنابر گزارش منابع آگاه موساد قطعات این تیربار را طی هشت ماه بطور پراکنده به ایران قاچاق و با همکاری ۲۰ متخصص ایرانی و اسرائیلی آن را سرهم کرده است.

بنابر این گزارش عملیات این ترور از ۲۰ مارس ۲۰۲۰ و زیر نظر موساد آغاز شد و تا زمان اجرای آن دقیقه به دقیقه محسن فخری زاده را زیر نظر داشتند.

بر همین اساس موساد می دانست که فخری زاده هر جمعه به ویلای خود در خارج تهران می رود. بنابر این در همین مسیر برای ترور او برنامه ریزی کردند.

موساد چنان برای این ترور برنامه ریزی کرده بود که در زمان ترور دقیقا فخری زاده هدف قرار گرفت و نه تنها محافظان او بلکه همسرش که در فاصله ۲۵ سانتی متری او بود هیچ صدمه ای ندیدند.

تیربار اسرائیلی برای اجرای این عملیات روی یک وانت نیسان نصب بود و با انفجار بمبی که در کنار آن پس از اجرای عملیات منفجر شد، اثری از خود بجای نگذاشت.

هدایت این عملیات توسط اسرائیل و بدون دخالت آمریکا انجام شد اگرچه گویا آمریکا از اجرای آن مطلع بوده است.

بر همین اساس موساد می دانست که فخری زاده هر جمعه به ویلای خود در خارج تهران می رود. بنابر این در همین مسیر برای ترور او برنامه ریزی کردند. موساد چنان برای این ترور برنامه ریزی کرده بود که در زمان ترور دقیقا فخری زاده هدف قرار گرفت و نه تنها محافظان او بلکه همسرش که در فاصله ۲۵ سانتی متری او بود هیچ صدمه ای ندیدند.  هفته نامه کرونیکل    هفته نامه کرونیکل

تیربار اسرائیلی برای اجرای این عملیات روی یک وانت نیسان نصب بود و با انفجار بمبی که در کنار آن پس از اجرای عملیات منفجر شد، اثری از خود بجای نگذاشت. هدایت این عملیات توسط اسرائیل و بدون دخالت آمریکا انجام شد اگرچه گویا آمریکا از اجرای آن مطلع بوده است. وزارت دفاع وزارت دفاع

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا