ایرانجدیدترین اخبارجهان

یکی از کارکنان کنسولگری ایران در استانبول به اتهام مشارکت در ترور مسعود مولوی بازداشت شد

یکی از کارکنان کنسولگری ایران در استانبول به اتهام مشارکت در ترور مسعود مولوی بازداشت شد

یکی از کارکنان کنسولگری ایران در استانبول به اتهام مشارکت در ترور مسعود مولوی بازداشت شد

محمد رضا ناصرزاده دیپلمات ۴۳ ساله شاغل در کنسولگری ایران در استانبول به اتهام دست داشتن در عملیات ترور مسعود مولوی دستگیر شد.

یکی از کارکنان کنسولگری ایران در استانبول به اتهام مشارکت در ترور مسعود مولوی بازداشت شد
مسعود مولوی

به گزارش تهرانتو نیوز؛

وی متهم به جعل گذرنامه برای فردی بنام علی اسفنجانی، متهم به طراحی و مدیریت ترور مسعود مولوی و فراهم کردن مدارک لازم برای فرار مخفیانه او به ایران است.

صدور حکم از سوی دادگاه استانبول

 

ناصرزاده در پی اعترافات سیاوش اباذری شلمزاری که درپی ترور مولوی دستگیر شده بود شناسایی و با حکم دادگاه استانبول بازداشت شده است با این وجود وی که در بخش ثبت احوال کنسولگری ایران در استانبول شاغل است اتهامات وارده را رد و اذعان کرد که در زمان ترور مولوی در ترکیه نبوده و علی اسفنجانی را نیز نمی شناسد.

مقامات ترکیه در زمان ترور مولوی نیز از ارتباط دو دیپلمات ایرانی با این ترور خبر داده بودند.

 

ردپای وزارت اطلاعات ایران در پرونده مولوی

 

بنابر اعترافات «سیاوش اباذری شلمزاری» ناصرزاده هویت جدیدی را بنام عباس برای علی اسفنجانی جعل کرده بود و وقتی اسفنجانی به ایران رسید مورد استقبال چند نفر از کارکنان وزارت اطلاعات ایران قرار گرفت.

مسعود مولوی، فارغ التحصیل مهندسی عمران بود و پیش از خروج از ایران نیز با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران در حوزه «امنیت سایبری» همکاری می‌کرد.

او در ژوئن ۲۰۱۸ ایران را ترک کرد و در استانبول با راه اندازی شبکه‌های اجتماعی اقدام به افشاگری در رابطه با فساد در دولت ایران و همچنین نیروی قدس سپاه پاسداران کرد و حتی گفته می شود او  گرداننده اصلی «جعبه سیاه» که بارها با انتشار اسنادی بیت رهبری، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی ایران را متهم به فساد مالی و ترور مخالفان از جمله ترور شخصیت‌های هسته‌ای ایران کرده بوده است.

 

دوستی اسنفنجانی با مولوی

 

تحقیقات پلیس ترکیه نشان می دهد اسنفجانی در این دوران با مولوی وارد رابطه دوستی شد و اطلاعات او را به ایران می رساند.

 یکسال و نیم پس از این دوستی مولوی درحالی که اسفنجانی با او بود در ۲۳ آبان ۱۳۹۸ (۱۴ نوامبر ۲۰۱۹) توسط فردی به نام «عبدالوهاب کوچاک» در یکی از خیابان‌های منطقه شیشلی استانبول با شلیک گلوله به قتل رسید.

تحقیقات پلیس ترکیه همچنین نشان می‌دهد که «عبدالواهاب کوچاک» با «ناجی شریفی زیندشتی»، رئیس باند قاچاق مواد مخدر و آدم‌کشی‌های سفارشی ارتباط داشته است.

زیندشتی به‌خاطر اتهامات سنگین جنایی در ترکیه تحت پیگرد قرار داشت ولی به ایران فرار کرد و هم ا‌کنون با حمایت نهادهای امنیتی در ایران زندگی می کند.

ایران پیش از این حبیب (اسیود) کعبی را نیز با کمک باند ناجی شریفی زیندشتی را به استانبول کشاند و به ایران منتقل کرد.

محمد رضا ناصرزاده        محمد رضا ناصرزاده

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا