ایرانجدیدترین اخبار

واکنش افراد حقیقی و حقوقی به شعار مرگ بر روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایران

تریبون مجلس : رهبر انقلاب باید دستور بدهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود

واکنش افراد حقیقی و حقوقی به شعار مرگ بر روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایران

درپی سر دادن شعار مرگ بر روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایران، تنی چند از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به آن واکنش نشان دادند.

 

به گزارش تهرانتو نیوز؛ به نقل از همشهری آنلاین

معاون حقوقی رئیس جمهور ایران این شعارها را مصداق توهین، تهدید ، هیاهو و اخلال در نظم و آرامش عمومی خواند که امکان شکایت دولت نیز برای آن فراهم است.

معاون حقوقی حسن روحانی گفت این رفتار ها علاوه بر ابعاد حقوقی، دارای ابعاد فرهنگی به ویژه فرهنگ سیاسی است که به مراتب مهمتر از ابعاد حقوقی آنها هستند.

 

حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی اما نسبت به عواقب این رفتارها هشدار داد و نوشت: هشدار! تجربه نشان داده‌ است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا سوءاستفاده دشمنان و شکل‌گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌ دارد.

 

محمدرضا زائری ، روحانی شیعه و مدرس دانشگاه هم در واکنش به توهین عده‌ای به رئیس‌جمهور در ۲۲بهمن در توئیتی نوشت: هر بچه‌ای هم می‌فهمد که در مراسم روز جشن سالگرد پیروزی انقلاب، سرخود و بدون پشتگرمی نمی‌شود برای رئیس «جمهوری اسلامی ایران» همان مرگی را خواست که ۴٢ سال قبل برای شاه خواسته بودند! رئیسی که در ساختار رسمی نظام با بیشترین حمایت رهبری و تایید کامل شورای نگهبان انتخاب شده است.

 

وزیر سابق راه و شهرسازی دولت روحانی نیز در کانال تلگرامی خود در واکنش به این شعار در اصفهان نوشت : مرگ بر رییس جمهور وقت نشان دهنده چند دولتی بودن ایران است و از کنار آن نباید به ‌سادگی گذشت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد ایران نیز با انتشار توییتی در این رابطه واکنش نشان داد و نوشت : موتورسواران در سالگرد انقلاب به رئیس جمهور فحاشی می کنند ولی کسانی که نسبت به دوچرخه‌سواری بانوان همواره موضعی فعال دارند، در رابطه با شعارهای تفرقه انگیز این موتورسواران اعتراضی نمی کنند؟!

 

آرزوی مرگ برای رئیس جمهور در تریبون مجلس

 

البته در دولت روحانی اولین بار نیست که برای او آرزوی مرگ می شود بلکه کمتر از شش ماه قبل در مهرماه امسال، مجتبی ذالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده قم با انتشار  توئیتی خطاب به رئیس جمهوری نوشت: «رهبر انقلاب باید دستور بدهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

 

واکنش افراد حقیقی و حقوقی به شعار مرگ بر روحانی در راهپیمایی 22 بهمن ایران
واکنش افراد حقیقی و حقوقی به شعار مرگ بر روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایران

اشخاص حقیقی و حقوقی      اشخاص حقیقی و حقوقی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا