ایرانجدیدترین اخبار

نسرین ستوده ، فعال حقوق بشر خواستار تعطیلی ندامتگاه شهرری شد

نسرین ستوده «خواستار تعطیلی» زندان قرچک ورامین شد

نسرین ستوده ، فعال حقوق بشر خواستار تعطیلی ندامتگاه شهرری شد

نسرین ستوده ، وکیل و فعال حقوق بشر (زندانی در زندان قرچک)، درنامه‌ای به رئیس سازمان زندان‌های ایران، بدلیل نبود شرایط مناسب در  ندامتگاه شهرری (زندان قرچک) خواستار تعطیلی این ندامتگاه شد. نسرین ستوده ، فعال حقوق بشر خواستار تعطیلی ندامتگاه شهرری شد

نسرین ستوده ، وکیل و فعال حقوق بشر خواستار تعطیلی ندامتگاه شهرری شد
نسرین ستوده ، وکیل و فعال حقوق بشر خواستار تعطیلی ندامتگاه شهرری شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از رادیو فردا

او در این نامه با اشاره بر وجود شرایط غیراستاندارد و ناسالم بر لزوم بسته شدن این زندان تاکید کرد.

در همین رابطه رضا خندان، همسر نسرین ستوده نیز گفت ، وی در نامه خود آب و هوای سالم را حداقل نیاز یک زندان و زندانیان خوانده و بیان کرده که زندان قرچک از داشتن آن محروم است چون نه آب سالم برای نوشیدن و نه هوای سالم برای تنفس دارد.

نسرین ستوده در توصیف شرایط زندان قرچک خاطر نشان کرد، فضاهای داخل زندان مخروبه و بسیار فشرده و تنگ است. سقف‌ها کوتاه و بدون پنجره و تهویه مناسب می باشد بطوریکه شرایطی غیرانسانی را ایجاد کرده است. بوی نامطبوع زندان حتی برای کارگنان زندان نیز آزار دهنده است.

زندان قرچک ورامین (ندامتگاه شهرری) ویژه زنان و دارای ۱۲ بند است.

متهمان و محکومان از همه نوع در این زندان به سر می‌برند. متهمان و زندانیان سیاسی نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرایم به منظور فشار بیشتر به این زندان منتقل می‌شوند.

این زندان در بیابان‌های حوالی شرق تهران واقع شده است و موقعیت جغرافیایی این زندان، شرایط را عملا برای ملاقات خانواده‌های زندانیان با آن‌ها دشوار می‌سازد.

پیش از این عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان و زندانی همین زندان، در نامه‌ای اعتراضی زندان قرچک را “جهنم” خوانده بود.

برخی از اعضای خانواده زندانیان سیاسی، شرایط اسفناک زندان قرچک را با بازداشتگاه کهریزک مقایسه و از آن به «کهریزک دوم» یاد کرده‌اند، چرا که این زندان وضعیت بهداشتی بسیار نامناسبی دارد.

 به گفته آنها آلودگی‌های ناشی از نبود امکانات کافی سرویس‌های بهداشتی، ازدحام ۲۰۰۰ زندانی در هفت سوله که گنجایش یک سوم جمعیت مذکور را نیز به سختی داراست و برخوردهای بسیار نامناسب مأموران زندان با زندانیان و نگهداری کودکان زندانی زیر ۱۸ سال در میان زندانیان خطرناک، عدم وجود آب قابل شرب، وضعیت نامناسب غذایی، تنها گوشه کوچکی از مشکلات زندانیان نگهداری شده در این زندان است.

عاطفه رنگریز      عاطفه رنگریز    عاطفه رنگریز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا