جدیدترین اخبارکانادا

انتاریو کمترین میزان افزایش روزانه ویروس کرونا را طی سه هفته گذشته داشته است

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از کانادا پرس؛

انتاریو کمترین تعداد موارد جدید COVID-19 را در بیش از سه هفته  گذشته گزارش کرده که نشان می دهد ممکن است استان در مرحله دیگری از شیوع ویروس باشد.

وزارت بهداشت انتاریو می گوید که در روز سه شنبه ۳۴۷ مبتلای جدید به ویروس تأیید شده است؛ و این آمار کمترین تعداد گزارش شده در هر دوره ۲۴ ساعته از تاریخ ۶ آوریل است.

استان انتاریو پس از ۲۴ آوریل که ۶۴۰ مورد مبتلا به ویروس گزارش نمود، در روزهای پس از آن ۴۷۶ ، ۴۳۴ ، ۴۲۴ ، ۵۲۵ و اکنون ۳۴۷ مورد را گزارش کرده است.

با این حال مقامات هشدار داده اند که کاهش محدودیت ها در استان نیاز به کاهش مداوم مبتلایان جدید طی ۲ تا ۴ هفته دارد و و می بایست تعداد بیمارانی که از قبل در بیمارستان ها بستری شده اند نیز کاهش یابد. این محدودیت ها باعث تعطیلی کسب و کارها، رکود شدید اقتصادی و ایجاد زندگی مجازی شده است.

حتی پس از آن، انتاریو می گوید بازگشایی دوباره در مرحله اول فقط برای برخی از فعالیت ها مانند عمل های جراحی عقب افتاده که نیاز مبرم به “عمل” یا “اصلاح عمل” دارند آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی صورت می گیرد و سایر شاخه های اقتصاد را در مراحل مختلف بازگشایی خواهد نمود.

در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از ۱۵.۷۲۸ موردی که آزمایش ویروس کرونای آنها مثبت بوده بهبود یافته اند.

نخست وزیر “داگ فورد” ظهر چهارشنبه در “کوئین پارک” گفت: “این یک روند مثبت است، یک روند مثبت که می تواند به مردم امیدواری دهد که به پایان دوره و بازگشایی نزدیک هستیم. در حال حاضر من نمی توانم به شما تاریخ آن را بگویم اما آنچه می توانم به شما بگویم این است که امیدوار باشید که به آن نزدیکتر شده ایم. هر روز شاهد روند مثبت و نزدیک شدن به روز بازگشایی هستم.

 

انتاریو کمترین میزان افزایش روزانه ویروس کرونا را طی سه هفته گذشته داشته است
انتاریو کمترین میزان افزایش روزانه ویروس کرونا را طی سه هفته گذشته داشته است

 

۴۵ نفر دیگر جان باختند

 

در حالی که به نظر می رسد، سرانجام تعداد موارد جدید COVID-19 پس از چند هفته که بیش از ۵۰۰ نفر بوده رو به کاهش است، شمار تلفات ویروس همچنان در حال افزایش است.

استان انتاریو در جدیدترین آمار خود ۴۵ کشته دیگر را ثبت نموده و شمار افرادی که پس از ابتلا به ویروس کرونا درگذشته اند را  ۹۹۶ نفر تأیید و گزارش کرده است.

با این حال، تعداد جان باختگان احتمالاً بالاتر است زیرا داده های استان فقط از ساعت ۴ بعد از ظهر یک روز قبل به روز رسانی شده است.

از ساعت ۱۰ بعد از ظهر، ۳۴ واحد بهداشت عمومی انتاریو ۱.۰۴۵ مورد فوت ناشی از ویروس کرونا را گزارش دادند.

روند بستری در بیمارستان ها نیز رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار مبتلا به COVID-19 به آنها اضافه شده و تعداد کل را به ۹۷۷ نفر رسانده است.

در حال حاضر؛ در سراسر استان انتاریو تعداد کل بیماران بستری بعلت COVID-19 نسبت به هفته گذشته تقریباً ۱۱ درصد افزایش یافته است.

موضوع دلگرم کننده این است که تعداد افراد بستری در “بخش مراقبت های ویژه” ۲۳۵ نفر می باشد و این آمار نسبت به ۹ آوریل که ۲۶۴ نفر بوده برای مدتی کمتر و ثابت باقی مانده است.

فورد در خلال کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در “کوئین پارک” گفت ” : تاکنون انتاریو در مبارزه با COVID-19 موفق برآمده اما وی هشدار داد که در این مرحله برداشتن محدودیت ها بصورت گسترده می تواند “یک فاجعه” به دنبال داشته باشد.

“من فقط از مردم می خواهم که در قرنطینه بمانند. ما شاهد یک روند کاهشی هستیم و قصد داریم به نقطه صفر برسیم. اگر قرنطینه و اعمال محدودیت را کمی ادامه دهیم، خبرهای مثبتی دریافت خواهیم نمود. “

سایر اطلاعات :

هم اکنون در بین کارمندان مراقبت های بهداشتی ۲.۱۹۳ مورد مبتلا به ویروس وجود دارد که تقریباً ۱۴٪ از کل موارد تایید شده را تشکیل می دهد.

تعداد کل مبتلایان به COVID-19 که تاکنون در بیمارستان بستری شده اند ( شامل بهبود یافته ها) ۱.۷۹۸ نفر است (۱۱.۴ درصد از کل موارد)

هم اکنون ۱۸۱ شیوع در خانه های سالمندان وجود دارد، که نسبت به روز گذشته پنج برابر افزایش داشته است.

واحدهای بهداشت عمومی منطقه تورنتو بزرگ ۵۹.۲ درصد از کل موارد را تشکیل می دهند.

زنان همچنان بخش عمده ای از موارد تأیید شده را (۵۷.۵ درصد) نسبت به مردان (۴۱.۶ درصد) تشکیل می دهند.

تاکنون در استان انتاریو ۲۶۴.۵۹۴ آزمایش برای COVID-19 انجام شده است.

انتاریو | کمترین میزان | افزایش روزانه | ویروس کرونا | طی سه هفته گذشته | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا