جدیدترین اخبارجهان

عرفان خان، هنرپیشه فیلم معروف «میلیونر زاغه نشین» در ۵۳ سالگی درگذشت

عرفان خان، هنرپیشه فیلم معروف «میلیونر زاغه نشین» در 53 سالگی درگذشت
عرفان خان، هنرپیشه فیلم معروف «میلیونر زاغه نشین» در ۵۳ سالگی درگذشت

 

عرفان خان، بازیگر مشهور هندی که در کارنامه خود بازی در فیلمهای میلیونر زاغه نشین، زندگی پی، مرد عنکبوتی شگفت انگیز، را دارد در ۵۳ سالگی درگذشت.

به گزارش تهرانتو به نقل از سی تی وی؛ این ستاره بالیوود که در سال ۲۰۱۸ به تومور عصبی غدد درون ریز مبتلا شده بود، اوایل این هفته به دلیل عفونت روده بزرگ در بیمارستان بمبئی بستری شد و در همانجا درگذشت.

دفتر وی با انتشار بیانیه ای در این رابطه گفت: عرفان خان روحی قوی داشت و تا آخر با بیماریش جنگید و همیشه از همه کسانی که به او نزدیک بودند الهام می گرفت.

عرفان خان ۷ ژانویه ۱۹۶۷ در ایالت بیابانی راجستان متولد شد و پس از کشف اشتیاق خود در زمینه بازیگری به دانشکده ملی درام (National School of Drama) در هند رفت.

اما خواندن دروس آکادمی در رابطه با شکسپیر و چخوف او را در وارد شدن به صنعت فیلم هند که در آن زمان عمدتا روی رنگ، موسیقی و رقص متمرکز بود کمک نکرد.

حتی وقتی او در سال ۱۹۸۸ نقش کوچکی را در فیلم « سلام بمبئی» به کارگردانی «میرا نایر» شرکت کرد قسمت مربوط به او حذف شد.

او بعدها در گفتگو با مجله هندی «اپن» گفت وقتی متوجه برداشتن بازی اش در این فیلم شده ساعتها گریه کرده است.

وی در این رابطه افزود: اما این موضوع چیزی را درون من تغییر داد و بعد از آن آماده هر چیزی شدم.

تام هنکس، بازیگر هالیوودی و برنده اسکار سال ۲۰۱۶ در نشست خبری فیلم «دوزخ» “Inferno” عرفان خان را «خونسرترین فرد داخل اتاق» خواند.

زندگی عرفان خان در سال ۲۰۱۸ برای خود و طرفدارانش چرخشی غم انگیز داشت و سینمای هند را ویران کرد.

آخرین بازی وی در فیلمی بنام «مدرسه انگلیسی» به کارگردانی «هومی آداجانیا» بود که عرفان خان در آن نقش پدری میانسال را بازی می کند.

پیش از بازی در این فیلم عرفان خان قبلا برای درمان همراه خانواده اش به لندن رفته بود ولی در ماههای منتهی به اکران این فلیم دوباره حالش بد شد و او دوباره به لندن مراجعت کرد.

او مارس ۲۰۲۰ در مصاحبه با روزنامه هندی «آینه بمبئی» زندگی اش را پس از ابتلا به بیماری بر روی غلتک خاطر انگیز توصیف کرد گفت: لحظات شاد برای ما برجسته شد، کمی گریه کردیم و خیلی خندیدیم.

گفتنی است فیلم مدرس انگلیسی قرار بود در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ اکران شود که به علت همه گیری و جهانی شدن ویروس کرونا به تعویق افتاد و سپس به صورت دیجیتالی عرضه شد.

 

https://www.instagram.com/tv/B_ktfOgFKgj/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

 

عرفان خان، هنرپیشه فیلم معروف «میلیونر زاغه نشین» در 53 سالگی درگذشت
عرفان خان، هنرپیشه فیلم معروف «میلیونر زاغه نشین» در ۵۳ سالگی درگذشت

عرفان خان | هنرپیشه | فیلم معروف | میلیونر زاغه نشین | ۵۳ سالگی | درگذشت | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا