ایرانجدیدترین اخبارجهان

کاهش شدید قیمت ملک در ترکیه، امارات و ارمنستان باعث از بین رفتن پول خریداران خارجی شد

کاهش شدید قیمت ملک در ترکیه ، امارات و ارمنستان

کاهش شدید قیمت ملک در ترکیه، امارات و ارمنستان باعث از بین رفتن پول خریداران خارجی شد

بررسی‌ها نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در کشورهای مقصد ایرانیان از جمله ترکیه، ارمنستان و امارات متحده عربی طی دوره پاندمی کرونا کاهش قابل توجهی داشته و موجب ضرر و زیان قابل توجه ایرانیانی که در این کشورها اقدام به خرید ملک کرده اند شده است.

 

کاهش شدید قیمت ملک در ترکیه و دبی

به گزارش تهرانتو نیوز؛

ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورهای خاورمیانه برای خرید ملک در میان ایرانیان به شمار می‌آید و ایرانیان سال گذشته تنها در ازمیر ترکیه  ۸ هزار خانه خریداری کرده اند.

اما شیوع کرونا موجب شد بازار ملک در ترکیه حتی با وجود هجوم خریداران خارجی شاهد افت ۳.۸ درصدی باشد.

ارمنستان از دیگر مقاصد ایرانیان برای خرید ملک طی چند سال اخیر بوده است. اتباع خارجی در این کشور می توانند صاحب صد در صدی ملک خود باشند.

بازار املاک و مستغلات ارمنستان طی سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ رشد چشمگیری داشت و طبق آخرین برآوردها میانگین قیمت ملک در این کشور رشد ۵۷۰ درصدی را در این سال ها تجربه کرده بود اما با وقوع بحران جهانی میانگین قیمت ملک در ارمنستان نیز روند ریزشی را در پیش گرفت.

طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ روند قیمت ها در بازار مسکن ارمنستان دوباره صعودی شد و در سال ۲۰۱۷ میانگین قیمت مسکن در این کشور ۱۸.۸ و در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۵.۷ درصد رشد کرد اما با پاندمی کرونا مسیر بازار مسکن ارمنستان تغییر کرد و بطور میانگین قیمت مسکن در سال ۲۰۲۰ در این کشور با ریزش ۶ درصدی مواجه شد و بیشترین ریزش قیمت مسکن در سال ۲۰۲۰ نیز مختص ماه های پایانی آن است و پیش بینی میشود ریزش قیمت ها در ارمنستان در ماه های اولیه سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

سومین مقصد ایرانیان برای خرید خانه که طی سال ۲۰۲۰ از ریزش قیمت ها در امان نمانده امارات متحده عربی است که میانگین قیمت مسکن در آن در سال گذشته کاهش ۲.۱ درصدی را تجربه کرده است؛ گفتنی است که تنها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میانگین قیمت مسکن در بزرگترین شهر آن ، دبی ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

طبق آخرین برآوردها قبل از کشف واکسن کرونا پیش بینی ها حاکی از ریزش ۵ درصدی قیمت مسکن طی سال ۲۰۲۱ در دبی بوده است اما در حال حاضر چشم انداز اقتصادی دبی با کشف واکسن کرونا تغییر کرده است و کارشناسان بر این باورند که با بهبود شرایط اقتصادی به احتمال زیاد ریزش قیمت ها در امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ با سرعت کمتری ادمه پیدا کند و به احتمال زیاد میانگین قیمت مسکن در دبی در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲.۱ درصد کاهش خواهد یافت.

خریداران خارجی املاک      خریداران خارجی املاک    خریداران خارجی املاک

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا