جدیدترین اخبارسسکچوانکانادا

تجمع جامعه سسکتون برای حمایت از کودک “بخشنده و مهربان” پس از تشخیص بیماری ویرانگر

مردم باید از تومور مغزی DIPG آگاهی بیشتری داشته باشند

تجمع جامعه سسکتون برای حمایت از کودک “بخشنده و مهربان” پس از تشخیص بیماری ویرانگر

تهرانتو نیوزافراد شهر سسکتون پس از تشخیص ابتلای فرزند یک خانواده سسکتونی به نوعی تومور مغزی در کنار آن ها گرد آمدند.

این تومور مغزی بسیار نادر که Diffuse Intrinsic Pontine Glioma (DIPG) نام دارد در حال حاضر راهی برای درمان آن وجود ندارد.

تجمع جامعه سسکتون برای حمایت از کودک "بخشنده و مهربان" پس از تشخیص بیماری ویرانگر
تجمع جامعه سسکتون برای حمایت از کودک پس از تشخیص بیماری ویرانگر

این کودک ۴ ساله که جت ریس (Jett Reis) نام دارد پس از تجربه سردرد و درد گردن در تاریخ ۱ فوریه در بیمارستان کودکان جیم پَتیسون (Jim Pattison Children’s Hospital) پذیرش شد.

از زمان تشخیص بیماری وی، والدین او مَنی (Manny) و لاریسا ریس  (Larisa) به سرعت از کار خود بیرون آمدند تا بتوانند جت را در طول درمانش حمایت و مراقبت کنند.

این خانواده ۴ فرزند دیگر نیز دارند.

تجمع جامعه سسکتون برای حمایت از کودک "بخشنده و مهربان" پس از تشخیص بیماری ویرانگر
تجمع جامعه سسکتون برای حمایت از کودک بخشنده و مهربان تشخیص بیماری ویرانگر

خواهران و برادران والدین جت در راستای درخواست کمک برای حمایت از این خانواده یک صفحه تحت عنوان ” Jett Reis the Warrior Fund” در GoFundMe راه اندازی کردند.

جیسین اسپات (Jaecene Spott) خاله جت گفت، ” اطلاع پیدا کردن از تومور جت به شدت ویرانگر و شوک آور بود. چیزی که فکر میکنید تنها یک چکاپ است به یک تشخیص ویرانگر تبدیل میشود.”

اسپات میگوید که آزمایش های بالینی برای تومور مغزی DIPG در حال انجام است و ممکن است جت واجد شرایط برای برخی از آن ها باشد. پس از پرتودرمانی های او، پول جمع آوری شده از طریق GoFundMe به صرف انجام این آزمایشات و هزینه های سفر خانواده خواهد شد، زیرا احتمالا ادامه درمان او در خارج از سسکتون خواهد بود.

“کم کردن فشار مالی منی و لاریسا اولویت اصلی ما خواهد بود.”

اسپات خواهرزاده اش را بخشنده ، مهربان و متفکر توصیف کرد. در اواخر سال ۲۰۲۰، سرطان پدربزرگ جت تشخیص داده شد و او تحت شیمی درمانی قرارگرفت. او این ایده را مطرح کرد که سر خود را بتراشد تا پدربزرگش “در این مبارزه تنها نباشد”.

او گفت، ” من به راه های زیادی که می توان از طریق آن ها به مردم نشان داد که جت واقعا کیست و چگونه کودکی است فکر می کنم.”

طبق گفته های اسپات، لولا بزرگترین دختر “خانواده ریس” مسئولیت بزرگ مراقبت از خواهر و برادران کوچکترش در طی زمانی که جت در بیمارستان است را بر عهده گرفته است.

اسپات می گوید که او می خواهد مردم از تومور مغزی DIPG آگاهی بیشتری داشته باشند چون ” هیچ کودکی نباید با چنین تشخیصی دست و پنجه نرم کند.”

در حال حاضر بیش از ۸۶.۰۰۰ دلار از طریق صفحه GoFundMe برای این خانواده جمع آوری شده است.

اسپات می گوید: ” هر فردی که مبلغی اهدا کرده است می تواند به منی، لاریسا و جت نیرو دهد. هیچ کلمه ای نمی تواند نشان دهد که ما چقدر قدردان هستیم.”

Diffuse Intrinsic Pontine Glioma  شهر سسکتون  تومور مغزی در کودکان  شهر سسکتون  تومور مغزی در کودکان  Diffuse Intrinsic Pontine Glioma

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا