ایرانجدیدترین اخبارجهان

شهبانو فرح پهلوی از سازمان بهداشت جهانی خواستار ارسال واکسن کووید-۱۹ اهدایی آمریکا به ایران شد

شهبانو فرح پهلوی با ارسال نامه ای به سازمان بهداشت جهانی خواستار ارسال واکسن کووید-۱۹ اهدایی آمریکا به ایران شد

شهبانو فرح پهلوی از سازمان بهداشت جهانی خواستار ارسال واکسن کووید-۱۹ اهدایی آمریکا به ایران شد

شهبانو فرح پهلوی با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان بهداشت جهانی خواستار اختصاص بخشی از واکسن اهدایی کرونای ایالات متحده به ایران شد.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بنابر این نامه که روز گذشته ارسال شده، شهبانو فرح پهلوی با اشاره به سخنان اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد اهدای میلیون ها دوز واکسن کرونا به کشورهای نیازمند ابراز امیدواری کرد که بخشی از این واکسن ها تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی در اختیار مردم ایران قرار گیرد.

وی با اشاره به تاخیر انداختن واکسیناسیون عمومی توسط دولت ایران گفت: اکثریت ایرانیانی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند در معرض ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در  ۳ جون اعلام کرد که طی روزهای آینده، جزئیات ۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا از واشنگتن به کشورهای دیگر اعلام خواهد شد.

به گفته بلینکن، این پروژه بر اساس برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت و در راستای تأمین واکسن فقیرترین کشورهای جهان انجام خواهد شد.

سید علی خامنه ای، در ژانویه سال گذشته ورود واکسن های کرونای آمریکا و انگلیس را به ایران ممنوع اعلام کرد ؛ مقامات دولت ایران در ابتدا با این دستور موافقت کردند اما بعداً گفتند که اگر این واکسن ها در کشوری غیر از ایالات متحده و انگلیس تولید شوند، می توانند آنها را وارد کنند.

تاخیر دولت ایران در خرید واکسن کرونا موجب تاخیر در شروع واکسیناسیون عمومی و با انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان، مسئولان و شهروندان روبرو شده است.

بنابر گزارشات اخیر وزارت بهداشت، ۴ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۸۵۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵۳۶ هزار و ۶۴۳ نفر دوز دوم دریافت کرده اند و تعداد کل واکسن های تزریقی در ایران به ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۹۸ دوز رسیده است.

ایران برای واکسینه کردن جمعیت کل کشور {حدود ۸۳ میلیون نفر} به بیش از ۱۶۰ میلیون دوز واکسن نیاز دارد. شهبانو فرح پهلوی از سازمان بهداشت جهانی خواستار ارسال واکسن کووید-۱۹ اهدایی آمریکا به ایران شد

شهبانو فرح پهلوی از سازمان بهداشت جهانی خواستار ارسال واکسن کووید-19 اهدایی آمریکا به ایران شد
شهبانو فرح پهلوی از خواستار ارسال واکسن کووید-۱۹ اهدایی آمریکا به ایران شد

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا