ایرانجدیدترین اخبارجهان

اوکراین از ایران خواستار شد : اولویت محاکمه عاملان سقوط پرواز ۷۵۲ بر پرداخت غرامت

اوکراین از ایران خواستار شد : اولویت محاکمه عاملان سقوط پرواز ۷۵۲ بر پرداخت غرامت

اوکراین از ایران خواستار شد : اولویت محاکمه عاملان سقوط پرواز ۷۵۲ بر پرداخت غرامت

وزارت امور خارجه اوکراین با انتشار بیانیه ای ضمن رد کردن غرامت ۱۵۰ هزار دلاری پیشنهادی ایران برای قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر، خواستار اولویت دادن به روشن شدن حقایق ناگفته و محاکمه عاملان شلیک موشک به این پرواز بر پرداخت غرامت قربانیان شد. اولویت محاکمه عاملان سقوط پرواز ۷۵۲ 

اوکراین از ایران خواستار شد : اولویت محاکمه عاملان سقوط پرواز 752 بر پرداخت غرامت
از ایران خواستار شد : اولویت محاکمه عاملان سقوط پرواز ۷۵۲ بر پرداخت غرامت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

کانادا، سوئد، انگلستان و اوکراین نیز پیش از این با انتشار بیانیه ای مشترک در مورد حذف اطلاعات در گزارش ایران در سقوط پرواز ۷۵۲ ، اقدامات ایران در پنهان کردن گزارشات درست را به منزله نقض قوانین بین المللی خواندند.

بنابر این بیانیه آسیب های وارده به مسافران پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر که بیشترشان شهروند و یا مقیم کشورهای کانادا، سوئد، انگلستان و اوکراین بوده اند جبران ناپذیر است و ایران برای عدم تکرار چنین حوادثی باید تضمین دهد.

این کشورها همچنین از ایران خواستار انجام مذاکرات رسمی با هدف جبران خسارت به خانواده های قربانیان  پرواز ۷۵۲ شده و بر مسئولیت پذیری ایران در قبال ساقط کردن این هواپیما شدند.

این کشورها با تاکید بر لزوم رعایت حقوق قربانیان این پرواز و بازماندگان‌شان خواستار بازگرداندن وسایل باقی مانده قربانیان به خانواده هایشان شدند.

لازم بذکر است پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین ایر در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ ، ۶ دقیقه پس از حرکت به سمت کی اف مورد هدف دو فروند موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران ایران قرار گرفت و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان سپردند.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران طی گزارشی عامل این حادثه را خطای اپراتور دفاع هوایی خواند با این وجود این گزارش از سوی سایر کشورها بخصوص کانادا و اوکراین رد شد و ایران در معرض اتهام انحراف گزارشات قرار گرفت.

اخیرا نیز دادگاه عالی انتاریو با صدور حکمی سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط سپاه پاسداران ایران را  “عمدی” و “تروریستی” دانست.

بنابر حکم این دادگاه اقدام پدافند هوایی ایران در رابطه با شلیک موشک به این پرواز عامدانه  و با هدف سرنگونی پرواز ۷۵۲ بوده است.

وزارت امور خارجه      وزارت امور خارجه      وزارت امور خارجه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا