جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

پلیس انگلستان ۱۱۴ میلیون پوند بیت‌کوین را در ارتباط با فعالیت‌های پول‌شویی توقیف کرد

توقیف ۱۱۴ میلیون پوند بیت‌کوین در ارتباط با فعالیت‌های پول‌شویی توسط پلیس انگلستان

پلیس انگلستان ۱۱۴ میلیون پوند بیت‌کوین را در ارتباط با فعالیت‌های پول‌شویی توقیف کرد

اسکاتلندیارد اعلام کرد ۱۱۴ میلیون پوند (۱۵۸ میلیون دلار) از یک عملیات مظنون به پول‌شویی توقیف کرده است. پلیس انگلستان ۱۱۴ میلیون پوند بیت‌کوین را در ارتباط با فعالیت‌های پول‌شویی توقیف کرد

پلیس انگلستان 114 میلیون پوند بیت‌کوین را در ارتباط با فعالیت‌های پول‌شویی توقیف کرد
پلیس انگلستان ۱۱۴ میلیون پوند بیت‌کوین را در ارتباط با فعالیت‌های پول‌شویی توقیف کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

پلیس کلان‌شهر لندن در انگلستان امروز از توقیف بزرگ‌ترین کریپتوکارنسی مصادره‌ای در تاریخ این کشور و یکی از بزرگ‌ترین توقیف‌های کریپتوکارنسی در جهان خبر داد.

نزدیک به ۱۶۰ میلیون دلار کریپتوکارنسی مصادره شده در این عملیات بیش از دو برابر مقدار توقیف‌شده توسط اسکاتلندیارد در سال ۲۰۲۰ است. پول توقیف‌شده از قرار معلوم مرتبط با یک باند پول‌شویی است که به گفته مقامات رسمی در حال تحقیق و بررسی آن بوده‌اند.

در پی دریافت گزارش محرمانه توسط سرویس اطلاعاتی در مورد انتقال مقادیر هنگفت کریپتو که با فعالیت‌های مجرمانه مرتبط بود پلیس انگلستان موفق به کشف اندوخته عظیم کریپتوکارنسی شد.

مقامات رسمی فرماندهی مبارزه با جرائم اقتصادی از اظهارنظر درباره اینکه وجوه مصادره شده دقیقاً شامل کدام‌یک از کریپتوکارنسی ها بوده است خودداری کردند.

بنا بر اظهارات گراهام مک‌نولتی (Graham McNulty) معاون پلیس، کریپتوکارنسی و پول‌شویی معضلات بزرگی هستند که لازم است رسیدگی و برطرف شوند.

مک‌نولتی ضمن اعلام اینکه تمامی نیروی‌های پلیس کلان‌شهر لندن مشغول تلاش برای کاهش جنایت‌های خشن در لندن هستند که این تلاش‌ها شامل تحقیقات مالی نیز می باشد اضافه کرد که «پول نقد همیشه حرف اول را می‌زند، اما با توسعه تکنولوژی و پلتفرم‌های آنلاین برخی از افراد به شیوه‌های پیچیده‌تری برای پول‌شویی سود و منافع خود روی می‌آورند. با این حال ما از کارشناسان آموزش‌دیده و گروه‌های تخصصی برخورداریم که روز و شب مشغول کار هستند تا همیشه یک قدم جلوتر از خلاف‌کاران باشند.»

 

توقیف مبالغ هنگفت کریپتو در حال رایج شدن است

 

با رواج هر چه بیشتر دارایی‌های دیجیتال، جرائم مرتبط با کریپتوکارنسی نیز بیشتر می‌شود.

مخاطرات ناشی از این جرائم مالی سازمان‌های نظارتی را بر آن داشت تا به‌منظور محافظت از سرمایه‌گذاری‌های شهروندان و همین‌طور مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با کریپتو به‌سرعت دست‌به‌کار شوند.

افزایش بررسی‌های موشکافانه طبیعتاً به افزایش بازداشت مجرمانی منجر شد که به‌نوعی از ارزهای دیجیتال برای پنهان کردن ردپای خود استفاده می‌کنند.

کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از بیش از ۱۲،۰۰۰ نفر از شهروندان خود به اتهام فرار مالیاتی توقیف کرده است.

کره جنوبی اعلام کرد که ارز دیجیتال توقیف‌شده تا به امروز بزرگ‌ترین مورد توقیف دارایی‌های دیجیتال به دلیل عدم پرداخت مالیات بوده است.

اجرای این تحقیقات درواقع پیگیری مأموریت تحقیقاتی قبلی درباره عدم پرداخت مالیات توسط ۱۵۰،۰۰۰ نفر از شهروندان کره جنوبی بوده است.

از مجموع شهروندان تحت بررسی ۱۲،۰۰۰ نفر بعنوان دارنده کیف پول کریپتو شناسایی شدند که درنهایت وجوه رمزارز از این کیف پول‌ها توقیف شد.

در ایالات‌متحده نیز وزارت دادگستری به‌تازگی اعلام کرد که نزدیک به ۲.۳ میلیون دلار بیت‌کوین در ارتباط با حمله باج افزاری قبلی به زیرساخت‌های کلونیال پایپ لاین توقیف کرده است.

پس از عملیات توقیف وجوه حمله باج افزاری توقیف دیگری به مبلغ ۱ تریلیارد دلار از کیف پول کریپتو جاده ابریشم انجام شد که بزرگ‌ترین مبلغ توقیف‌شده کریپتو در تاریخ است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا