بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

دو کلیسای کاتولیک دیگر در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه بریتیش کلمبیا در آتش سوختند

دو کلیسای کاتولیک دیگر در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه بریتیش کلمبیا در آتش سوختند

دو کلیسای کاتولیک دیگر در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه بریتیش کلمبیا در آتش سوختند

دو کلیسای کاتولیک دیگر در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه در بریتیش کلمبیا به‌ طور کامل در آتش سوختند. دو کلیسای کاتولیک دیگر در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه بریتیش کلمبیا در آتش سوختند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

پلیس سواره نظام سلطنتی (RCMP) پنتیکتون می‌گوید هر دو کلیسا که در منطقه سیمیلکامین (Similkameen) واقع‌شده‌اند اوایل صبح شنبه شعله‌ور و به‌طور کامل در آتش سوزی ویران شدند.

پلیس سواره‌نظام می‌گوید که اندکی پیش از ساعت ۴ صبح گزارشی از اولین آتش‌سوزی در کلیسای سنت.آن (St. Ann) دریافت کردند که درست در شرق هدلی (Hedley) در ناحیه بالای زمین‌های قبیله بومی سیمیلکامین واقع‌شده است. سپس در ساعت ۴:۴۵ دقیقه بامداد گزارش دیگری درباره آتش‌سوزی در کلیسای چوپاکا (Chopaka) در ناحیه پایین‌تر زمین‌های قبیله بومی سیمیلکامین درست در شرق کرِمِئوس (Keremeos) دریافت کردند. دو کلیسای کاتولیک در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه بریتیش کلمبیا آتش سوختند

دو کلیسای کاتولیک دیگر در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه بریتیش کلمبیا در آتش سوختند
دو کلیسای کاتولیک دیگر زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه بریتیش کلمبیا در آتش سوختند

پیش از این دو آتش‌سوزی دو حادثه مشابه نیز در روز ۲۱ ماه جون اتفاق افتاده که در آن هنگام دو کلیسای کاتولیک دیگر در بریتیش کلمبیا به‌طور کامل در آتش سوختند. از دو کلیسای قبلی یکی در زمین‌های بومی‌نشین اوسویوس و دیگری در زمین‌های بومی‌نشین پنتیکتون واقع‌شده بودند.

کیت کرو (Keith Crow) رئیس پلیس زمین‌های بومی‌نشین ناحیه پایین سیمیلکامین در بامداد روز شنبه با خبر آتش‌سوزی کلیسای چوپاکا واقع در محله کوچک چوپاکا از خواب بیدار شد.

کیت کرو در این‌باره گفت «این ضربه بزرگی است.»

«هنوز پیروان مسیحی و کاتولیک در اینجا داریم که دقیقاً چند هفته پیش در مراسم دعای این کلیسا شرکت کرده بودند. جماعت حاضر در کلیسا روز دوشنبه هنگامی که کلیساهای اوسویوس و پنتیکتون در آتش سوخته بودند بسیار ناراحت بودند. حالا سوختن این کلیساها برای آنها بسیار جان‌گداز است.»

کرو گفت که تصور می‌کند کلیسایی که در فاصله تقریبا نیم‌ساعته از غرب اوسویوس واقع‌شده بود در حدود سال ۱۸۹۶ ساخته‌ شده بود.

کلیسای سنت.آن نیز که حالا به خاکستر تبدیل شده در حدود سال ۱۹۱۰ ساخته‌شده بود.

کرو می‌گوید تحقیقات در مورد هر دو آتش‌سوزی در مراحل اولیه قرار دارند. پلیس سواره‌نظام نیز گفت هر دو آتش‌سوزی مشکوک هستند.

کرو گفت «من واقعاً نمی‌توانم از کارهای کسی که مرتکب چنین عملی شده است چشم‌پوشی کنم، اما این دو واقعه تحت بررسی قرار دارند. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم.»

درمجموع چهار کلیسای کاتولیک در زمین‌های بومی‌نشین اقوام اولیه ظرف یک ماه پس از اطلاعیه قبیله Tk’emlúps te Secwépemc در مورد کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در گورهای بی‌نشان در نزدیکی مدرسه شبانه‌روزی بومیان کملوپس به‌طور کامل در آتش سوخته‌اند.

این مدرسه توسط مبلغین کلیسا اداره می‌شد.

قوم اولیه کاوسیس (Cowessess) روز ۲۴ ماه جون اعلام کرد که محل ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی یکی از مدارس شبانه‌روزی در سسکچوان را شناسایی کرده است.

تا به این لحظه مسئولان هیچ نشانه‌ای از ارتباط داشتن آتش‌سوزی‌ها با اکتشاف‌های صورت گرفته در مدارس شبانه‌روزی اعلام نکرده‌اند اما کرو هنگام صحبت در مورد دو آتش‌سوزی اخیر به اجساد [کودکان] اشاره کرد.

«ما حالا تجربه رنج‌های بیشتری را پیش‌ رو داریم. به آنچه در سسکچوان و کملوپس اتفاق افتاد نگاه کنید و ویلیامز لیک نیز در حال انجام دادن تست‌های مربوط به خود است. هنگامی که تمامی مدارس شبانه‌روزی باقیمانده انجام تست‌های [ژنتیکی] خود را شروع کنند، رنج‌های بیشتر و بیشتری سر بازخواهند کرد؛ آن ۲۱۵ تا صرفاً یک شروع بود.»

کرو گفت می‌داند که مردم رنج می‌کشند و به‌طورجدی از آنها خواست که [برای مواجهه با این رنج‌ها] کمک بگیرند.

او گفت : «من به‌طورجدی از مردم می‌خواهم که از کسی درخواست کمک کنند … من پیشنهاد دادم که هرکسی که نیاز به گپ و گفتگو دارد و می‌خواهد حرف بزند در خدمت هستم.»

گروهبان جیسون بایدا از پلیس سواره‌نظام پنتیکتون گفت که کارآگاهان پلیس «در حال تلاش برای تعیین هر نوع ارتباط احتمالی بین آتش‌سوزی‌های دو کلیسای واقع در پنتیکتون و اولیور در تاریخ ۲۱ ماه جون ۲۰۲۱ هستند.»

گروهبان بایدا گفت «تحقیقات در مورد دو آتش‌سوزی قبلی و این دو آتش‌سوزی جدید بدون هیچ بازداشت یا اتهامی همچنان ادامه دارد.»

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا، RCMP از هرکسی که ممکن است ویدئوی ضبط‌شده از طریق دوربین داشبورد خودرو داشته باشد یا هرکسی که در زمان وقوع دو حادثه در نزدیکی کلیساها بوده است خواست تا با گروه ویژه پلیس سواره‌نظام پنتیکتون به شماره ۴۳۰۰-۴۹۲-۲۵۰ تماس بگیرد.

 

اخبار کانادا      اخبار کانادا          اخبار کانادا        اخبار کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا