جدیدترین اخبارجهان

اخبار و رویدادهای امروز اوکراین

وزیر دفاع اوکراین گفت مدافعان ماریوپل «نقش بزرگی در نابودی نقشه های دشمن» داشتند

آخرین اخبار و رویدادهای امروز اوکراین

اولکسی رزنیکوف (Oleksii Reznikov) وزیر دفاع اوکراین در حالی که اخبار آخرین تحولات را ارائه می کرد گفت که مدافعان ماریوپل «نقش بزرگی در نابودی نقشه ‌های دشمن» داشته اند و مدعی شد که نیروهای نظامی روسی در برخی نقاط دیگر متوقف شده‌اند، اما وجود «وضعیت دشوار» در سراسر کشور را تصدیق کرد.

وزیر دفاع اوکراین گفت مدافعان ماریوپل «نقش بزرگی در نابودی نقشه های دشمن» داشتند
وزیر دفاع اوکراین: مدافعان ماریوپل «نقش بزرگی در نابودی نقشه های دشمن» داشتند

رزنیکوف در فیسبوک گفت به دلیل مقابله با حجم بالایی از قدرت آتش روسیه در ماریوپول «جان ده ها هزار نفر در سراسر اوکراین نجات داده شد. امروز ماریوپول در حال نجات کی‌یف، دنیپرو و ​​اودسا است. همه باید این را درک کنند.»

اوکراین اولتیماتوم روسیه برای تسلیم شهر محاصره شده ماریوپل را پس از به پایان رسیدن مهلت اعلام شده در ساعت ۵ صبح روز دوشنبه به وقت مسکو (۱۰ شب به وقت شرق کانادا) رد کرد.

رزنیکوف مدعی شد که نیروهای زمینی روسیه در نقاط دیگر از حرکت باز مانده اند. رزنیکوف گفت به همین دلیل است که مسکو «دست به کار تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای سوق دادن نیروهای بلاروس به جهنم جنگ در اوکراین شده است.»

رزنیکوف گفت روسیه «دیگر رویای تصرف کی‌یف را در سر ندارد و نفس نیروهای نظامی روسیه در مناطق چرنیهیف (Chernihiv) و سومی (Sumy) به تنگ آماده است و در نزدیکی خارکیف، در مناطق مایکولایف، خرسون و لوهانسک ضربات دردناکی را متحمل می شوند.

چرنیهیف و سومی در شمال کشور محاصره شده اند و به شدت آسیب دیده اند، اما هنوز تحت کنترل اوکراین قرار دارند. در همین اثنا شهر جنوبی خرسون توسط نیروهای نظامی روسی اشغال شده است، اما شاهد تظاهرات مداوم غیرنظامیان بوده است و در آخر هفته پس از بازداشت معاون شهردار، تظاهرات بیشتری در شهر انرهودار (Enerhodar) در جنوب شرقی خرسون صورت گرفت.

آخرین اخبار و رویدادهای امروز اوکراین
آخرین اخبار و رویدادهای امروز اوکراین

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت روسیه در حال مواجه شدن با «مشکلات کاهش موجودی» موشک های نقطه‌زن است

یکی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که نیروهای نظامی روسیه به تدریج در حال مواجه شدن با «مشکلات کاهش موجودی مهمات قابل هدایت نقطه زدن» هستند.

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت روسیه در حال مواجه شدن با «مشکلات کاهش موجودی» موشک های نقطه‌زن است
پنتاگون: روسیه درحال مواجهه با «مشکلات کاهش موجودی» موشک های نقطه‌زن است

مهمات قابل هدایت نقطه زن به موشک ‌هایی گفته می‌شود که مکان خاصی را هدف قرار می ‌دهند و در مقابل «بمب های هدایت ناپذیر» از تکنولوژی تمرکز بر روی یک هدف خاص برخوردار هستند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت به دلیل مشکلات کاهش موجودی در ارتباط با تامین مهمات قابل هدایت نطقه زن، نیروهای نظامی روسیه  «شاهد استفاده روزافزون از مهماتی هستند که آن را بمب‌های هدایت ناپذیر می نامند.»

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که برخی از مهمات قابل هدایت دقیق آنها «پرتاب موفقی ندارند، یا به هدف اصابت نمی کنند و یا هنگام اصابت منفجر نمی شوند.»

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد که نیروهای روسی «مقدار قابل توجهی» از موجودی «موشک های کروز و موشک های کروز مخصوص پرتاب هوایی» خود را استفاده کرده اند و شاعد «عدم موفقیت تعداد قابل توجهی» از این موشکها و مهمات بوده اند.

 

اتحادیه اروپا حمایت مالی از تامین تجهیزات نظامی برای اوکراین را افزایش می دهد

آنالینا بربوک (Annalena Baerbock) وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه در آستانه نشست ویژه شورای امور خارجه در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا کمک‌های مالی و تحویل تسلیحات به اوکراین را افزایش خواهد داد.

اتحادیه اروپا حمایت مالی از تامین تجهیزات نظامی برای اوکراین را افزایش می دهد
اتحادیه اروپا حمایت مالی از تامین تجهیزات نظامی برای اوکراین را افزایش می دهد

بربوک به خبرنگاران گفت «ما منابع مالی برای خرید اقلام نظامی را به ۱ میلیارد یورو افزایش خواهیم داد تا به صراحت نشان دهیم با همبستگی کامل در کنار اوکراین ایستاده ایم، ما برای محافظت از جمعیت غیر نظامی در کنار اوکراین می ایستیم.»

آلمان علاوه بر این تضمین خواهد کرد که فروش تسلیحات از تولیدکنندگان آلمانی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. بربوک بدون اشاره به جزئیات بیشتر به دلیل نگرانی‌های امنیتی گفت «اوکراین به تسلیحات بیشتری نیاز دارد.»

بربوک علاوه بر این خاطرنشان کرد که این اتحاد باید از گسترش جنگ به کشورهای دیگر جلوگیری کند. بربوک اضافه کرد که «ما در قبال اوکراینی ‌ها مسئولیت داریم، اما در قبال ۴۵۰ میلیون اروپایی و کسانی که عضو ناتو هستند نیز مسئولیت داریم.» ما نمی‌توانیم مسئول وقوع جنگ ‌های بیشتر در سایر کشورها باشیم.»

 

بکام اکانت اینستاگرام خود را در اختیار یک پزشک در خارکیف قرار داد

دیوید بکام روز یکشنبه کنترل اکانت اینستاگرام خود را به یک پزشک در اوکراین سپرد تا در شرایط تهاجم روسیه به این کشور «کار شگفت انگیز» متخصصان پزشکی که از بیماران مراقبت می کنند را در مرکز توجه ویژه قرار دهد.

دیوید بکام اکانت اینستاگرام خود را در اختیار یک پزشک در خارکیف قرار داد
دیوید بکام اکانت اینستاگرام خود را در اختیار یک پزشک در خارکیف قرار داد

کاپیتان سابق فوتبال انگلیس که از سال ۲۰۰۵ سفیر حسن نیت یونیسف بوده است، در تمام طول روز یک شنبه به دکتر ایرینا (Iryna)،رئیس یک مرکز پری نیتال (مراقبت های بارداری پیش از تولد نوزاد) در خارکیف، فرصت داد تا شرایطی را که او و همکارانش با آن دست و پنجه نرم می کنند به ۷۱.۶ میلیون فالوئر خود نشان دهد.

ایرینا که تنها با نام کوچکش شناخته می‌شود در طول مدت در اختیار گرفتن اکانت دیوید بکام که توسط آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) سازمان دهی شد، کلیپ‌ ها و تصاویری از این مرکز در دومین شهر بزرگ اوکراین را در استوری ‌های اینستاگرام بکام منتشر نمود و فاش کرد که جنگ چگونه بر نقشی که او ایفا می کند و تلاش های تیم او تاثیر گذاشته است.

ایرینا گفت که او اکنون «۲۴ ساعت در هفته» کار می کند، و اضافه کرد که با وجود اینکه تیم او با کار کردن در طول درگیری ها «احتمالا جان خود را به خطر می اندازند.»، اما «کار خود را دوست داریم.»

 

موسسه یادبود بوخن‌والد گفت بازمانده ۹۶ ساله هلوکاست در حمله روسیه کشته شد

به گفته مؤسسه یادبود بوخن والد، بوریس رومانچنکو (Boris Romanchenko) بازمانده ۹۶ ساله هلوکاست که از چهار اردوگاه کار اجباری نازی ها جان سالم به در برد، جمعه گذشته با حمله روسیه به خارکیف جان خود را از دست داد.

موسسه یادبود بوخن‌والد گفت بازمانده 96 ساله هلوکاست در حمله روسیه کشته شد
موسسه یادبود بوخن‌والد گفت بازمانده ۹۶ ساله هلوکاست در حمله روسیه کشته شد

این موسسه به نقل از نوه دختری رومانچنکو در مجموعه ای از توییت ‌ها اعلام کرد که رومانچنکو در یک بلوک آپارتمانی در خارکیف که در جریان حمله روسیه مورد اصابت قرار گرفت، زندگی می‌کرده است.

موسسه یادبود بوخن والد گفت رومانچنکو در طول جنگ جهانی دوم از اردوگاه های کار اجباری در بوخن والد، پینه موند (Peenemünde)، دورا (Dora) و برگن-بلسن (Bergen-Belsen) جان به در برده بود.

موسسه یادبود بوخن والد گفت که از خبر مرگ او «حیرت زده» است.

موسسه یادبود بوخن والد گفت رومانچنکو در سال ۲۰۱۲ در مراسمی که به یاد آزادی از بوخن والد برگزار شده بود شرکت کرد و سوگندنامه‌ای را مبنی بر تعهد به «ایجاد جهانی جدید که در آن صلح و آزادی حاکم است» قرائت کرد.

آخرین اخبار و رویدادهای امروز اوکراین
آخرین اخبار و رویدادهای امروز اوکراین

آخرین اخبار و رویدادهای امروز اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا