ایرانجدیدترین اخبارجهان

دیوان بین ‌المللی دادگستری به شکایت ایران از آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم ها رسیدگی میکند

دیوان بین ‌المللی دادگستری به شکایت ایران از آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم ها رسیدگی میکند

دیوان بین المللی دادگستری  به شکایت ایران از آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم ها رسیدگی میکند

دیوان بین المللی دادگستری ، نهاد قضایی سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه با صدور حکمی تاریخی اعلام کرد که به شکایت ایران از ایالات متحده بابت ادعای نقض معاهده مودت و بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران رسیدگی میکند.

دیوان بین المللی دادگستری به شکایت ایران از آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم ها رسیدگی میکند
نهاد قضایی سازمان ملل متحد  شکایت ایران از آمریکا بازگشت تحریم ها رسیدگی میکند

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از رویترز؛

ایران بابت بازگشت تحریم های هسته ای آمریکا در دولت دونالد ترامپ، از دولت این کشور به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده بود.

هر چند که آمریکا از دیوان خواسته بود تا از رسیدگی به شکایت ایران خودداری کند اما قاضی عبدالقوی یوسف رئیس دیوان بین المللی دادگستری با قرائت حکم دیوان اعلام کرد که اکثریت قضات، درخواست ایالات متحده آمریکا را وارد ندانستند و با درخواست ایران برای رسیدگی به این شکایت موافقت کردند.

در همین رابطه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت وقت ‌آن فرا رسیده است که ایالات متحده به تعهدات بین المللی خود پایبند شود.

ظریف در حساب توییتر خود نوشت :

“دیوان بین‌المللی دادگستری اکنون تمام موارد استدلالی مخالفت‌ مقدماتی ایالات متحده در پرونده مطروحه از جانب ایران در خصوص تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده را رد کرد. این یک پیروزی حقوقی دیگر برای ایران پس از حکم ۳ اکتبر ۲۰۱۸ است. ایران همواره و به صورت کامل قوانین بین‌المللی را محترم شمرده است. زمان آن فرارسیده است که ایالات متحده به تعهدات بین‌المللی خود پایبند شود.”

محمد جواد ظریف      محمد جواد ظریف

بدلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ، وکلای دولت های ایران و آمریکا و قضات دیوان بطور کامل در محل حضور نداشتند و قرائت این حکم به صورت ویدئویی صورت گرفت.

بدلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ، وکلای دولت های ایران و آمریکا و قضات دیوان بطور کامل در محل حضور نداشتند و قرائت این حکم به صورت ویدئویی صورت گرفت. قاضی عبدالقوی یوسف      قاضی عبدالقوی یوسف      قاضی عبدالقوی یوسف

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا