جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا گروه ” پراد بویز ” طرفداران دونالد ترامپ را تروریست اعلام کرد

کانادا گروه ” پراد بویز ” طرفداران دونالد ترامپ را تروریست اعلام کرد

کانادا گروه ” پراد بویز ” طرفداران دونالد ترامپ را تروریست اعلام کرد

دولت فدرال کانادا ۱۳ گروه افراطی جدید ، از جمله ” پراد بویز ” ( پسران مغرور ) را به فهرست اشخاص تروریستی قانون جزا اضافه میکند.

این تصمیم به دولت کانادا اجازه میدهد تا دارایی آنها را مسدود نماید و برای افرادی که به آنها وابسته هستند مجازات های جنایی درنظر بگیرد.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

این اقدام گامی مهم در جهت مبارزه با احساسات افراط گرایانه با انگیزه ایدئولوژیک در کانادا است.

مقامات کانادا اظهار داشتند که کانادا اولین کشوری است که تصمیم گرفت برچسب زدن به گروه افراطی  “پراد بویز” ( پسران مغرور ) را بعنوان یک تهدید جدی تروریستی انجام دهد.

 

کانادا گروه " پراد بویز " طرفداران دونالد ترامپ را تروریست اعلام کرد
کانادا گروه ” پسران مغرور ” طرفداران دونالد ترامپ را تروریست اعلام کرد

علاوه بر این ، چندین گروه وابسته به القاعده و داعش و همچنین یک گروه تروریستی بین المللی جدید به این لیست اضافه میشوند.

دولت فدرال در تلاش است تا چهار سازمان افراط گرای خشن (IMVE) با انگیزه ایدئولوژی را فهرست کند.

آنها عبارتند از :

Atomwaffen ؛ یک گروه نئونازی در سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده تأسیس شد که در تجمع سال ۲۰۱۷ در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا حضور داشت.

Russian Imperial Movement ؛ جنبش امپراطوری روسیه یک گروه ناسیونالیست است ؛ دو عضو این گروه که در روسیه آموزش نظامی دیده‌اند، در سال ۲۰۱۶ یک کتابفروشی چپگرا و اماکن پناهندگی در گوتنبرگ سوئد را بمب گذاری کردند. این دو عضو گروه جنبش امپراطوری روسیه هم‌اکنون در سوئد زندانی هستند.

Proud Boys ؛ پراد بویز یا پسران مغرور ، یک گروه نئو فاشیست توسط یک کانادایی تاسیس و در سال ۲۰۱۶ تشکیل شد ، که طبق گفته دولت ، “نقشی محوری” در شورش در پایتخت ایالات متحده در ۶ ژانویه داشت.

 The Base ؛ یک گروه نئونازی ست که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، عمدتا در ایالات متحده فعال میباشد و اعضای آن در انجام حملات در راهپیمایی ژانویه در ویرجینیا نقش داشتند.

دولت فدرال میگوید هر چهار گروه مذکور خواستار اعمال خشونت علیه کسانی شده اند که مخالف عقاید ایدئولوژیکی آنها رفتار میکنند.

بیل بلیر، وزیر امنیت عمومی کانادا ضمن اعلام این خبر گفته مشارکت و “نقش حیاتی” اعضای گروه پراد بویز در حمله روز ششم ژانویه به کنگره آمریکا، در اتخاذ این تصمیم از سوی اتاوا موثر بوده است.

وزیر امنیت عمومی کانادا گفت_کانادا اعمال و رفتار خشونت آمیز ایدئولوژیک ، مذهبی یا سیاسی را تحمل نخواهد کرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا