جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی متحدان بالکان را برای حمایت جمع می کند

زلنسکی روز چهارشنبه با رهبران بالکان دیدار کرد و به دنبال حفظ پشتیبانی و جریان تسلیحات به کی‌یف بود

زلنسکی متحدان بالکان را برای حمایت جمع می کند

زلنسکی اواخر روز سه‌شنبه وارد آلبانی شد و روز چهارشنبه در تیرانا با چندین رهبر از سراسر منطقه در جریان اجلاس سران اوکراین و اروپای جنوب شرقی که اولین دیدار وی از کشور بالکان از زمان تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بود، دیدار کرد.

زلنسکی متحدان بالکان را برای حمایت جمع می کند
زلنسکی متحدان بالکان را برای حمایت جمع می کند

رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با ادی راما نخست وزیر آلبانی، گفت که دو طرف در حال بررسی همکاری های دفاعی بیشتر هستند. زلنسکی در شبکه های اجتماعی نوشت از اولین روزهای تهاجم همه جانبه، آلبانی از اوکراین در مبارزه ما برای آزادی و تمامیت ارضی حمایت کرده است. وی افزود امروز همچنین درباره نیازهای دفاعی اوکراین و تولید تسلیحات مشترک بالقوه بحث کردیم.

ولودیمیر زلنسکی از رهبران بالکان درخواست حمایت بیشتر برای کمک در مقابله با نیروهای روسی کرده است و تاکید کرده است که کمبود مهمات بر نیروهای خط مقدم تأثیر می گذارد. زلنسکی گفت ما مشکلاتی را در تامین مهمات می بینیم که بر وضعیت میدان جنگ تاثیر می گذارد.

وی در ادامه تاکید کرد که تلاش‌ها برای تامین تجهیزات اوکراین باید فورا ساده شود و نسبت به تاخیرهای بیشتر که به روسیه را در جنگ مزیت می‌بخشد، هشدار داد. هر مکث در عرضه، هر شک و تردیدی که جهان آماده دفاع از خود است، همه اینها الهام بخش یک نفر است. همه اینها الهام بخش پوتین است. او با اشاره به رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت. وی افزود ما زمان نداریم و جایگزینی نداریم.

فون در لاین از اتحادیه اروپا می خواهد تا قابلیت های دفاعی خود را به میزان قابل توجهی تقویت کنند.

زلنسکی متحدان بالکان را برای حمایت جمع می کند
زلنسکی متحدان بالکان را برای حمایت جمع می کند

اورسولا فون در لاین روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست تا قابلیت های دفاعی خود را به میزان قابل توجهی تقویت کنند و فوراً تولید مهمات را افزایش دهد.

خانم فون در لاین با اشاره به سودهای بادآورده از دارایی های مسدود شده روسیه گفت هیچ نمادی بزرگتر و هیچ استفاده ای بزرگتر از این که اوکراین و کل اروپا را به مکانی امن تر برای زندگی تبدیل کنیم، برای این پول وجود ندارد. در نهایت اروپا باید مسئولیت امنیت خود را بر عهده بگیرد.

باید سریع حرکت کنیم. خانم فون در لاین گفت تهدید جنگ ممکن است قریب الوقوع نباشد، اما غیرممکن نیست. در خطرات جنگ را نباید زیاده‌روی کرد، بلکه باید برای آن آماده بود.

اظهارات فون در لاین در حالی مطرح می شود که کمیسیون قرار است استراتژی دفاعی گسترده خود را به زودی هفته آینده ارائه کند. بلومبرگ گزارش داد که این سند شامل پیشنهادهایی در مورد چگونگی افزایش سریع تولیدات دفاعی بلوک و تعیین پروژه های نظامی مشترک برای تامین مالی اتحادیه اروپا از جمله در زمینه دفاع فضایی و هوایی و موشکی است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا