ایرانجدیدترین اخبارجهان

سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در واکنش به حملات حماس به اسرائیل: سکوت نخواهیم کرد

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران سفر اتریش را بخاطر پرچم اسرائیل لغو کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در واکنش به حملات حماس به اسرائیل : سکوت نخواهیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه اتریش در واکنش به حملات حماس به مواضع اسرائیل گفت وقتی حماس بیش از ۲۰۰۰ موشک به سمت اهداف غیرنظامی اسرائیل شلیک می کند، مسلم است که ما سکوت نخواهیم کرد. سخنگویوزارت امور خارجه اتریش در واکنش به حملات حماس به اسرائیل : سکوت نخواهیم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در واکنش به حملات حماس به اسرائیل : سکوت نخواهیم کرد
سخنگویوزارت امور خارجه اتریش در واکنش به حملات حماس به اسرائیل 

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این مقام اتریشی با بیان این مطلب در رابطه با لغو سفر ظریف، وزیر امور خارجه ایران به اتریش نیز ضمن ابراز تاسف از این بابت گفت که به آن رسیدگی خواهد شد.

روز شنبه درپی نصب پرچم اسرائیل بر وزارت امور خارجه اتریش، محمد جواد ظریف سفر خود را به وین لغو کرد. در همین رابطه عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران که برای انجام مذاکرات احیای برجام راهی وین شده است این اقدام اتریش را شوکی دردناک خواند و سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صرفا اعلام کرد که ظریف مصلحت ندانسته که در این سفر شرکت کند.

سباستین کورتز، صدراعظم اتریش، نیز با انتشار توییتی، افراشته شدن پرچم اسرائیل را در وزارت امور خارجه این کشور نشانه همبستگی دو ملت اتریش و اسرائیل خواند.

جمهوری چک، همسایه شمالی اتریش، نیز در اقدامی مشابه با تصمیم میلوش زمان، رئیس جمهور این کشور، پرچم اسرائیل را بر فراز قلعه تاریخی شهر پراگ نصب و بر حمایت خود از اسرائیل تاکید کرد.

سخنگوی دولت چک، نیز این اقدام را نماد حمایت و همبستگی بین مردم چک و اسرائیل عنوان کرد.

محمد جواد ظریف که در حال انجام یک تور اروپایی است به تازگی با مقامات اسپانیایی و ایتالیایی دیدار داشته است. وی همچنین با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با شرکت نکردنش در انتخابات ریاست جمهوری بر گمانه زنی ها در این رابطه پایان داد.

سباستین کورتز صدراعظم اتریش      سباستین کورتز صدراعظم اتریش        سباستین کورتز صدراعظم اتریش 

سفر محمدجواد ظریف    سفر محمدجواد ظریف    سفر محمدجواد ظریف      

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا