انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو واکسن کووید-۱۹ را به فهرست واکسن‌های الزامی برای دانش آموزان اضافه نخواهد کرد

انتاریو کووید-۱۹ را به فهرست بیماری‌هایی که دانش آموزان باید در مقابل آن واکسینه شوند اضافه نخواهد کرد

انتاریو واکسن کووید-۱۹ را به فهرست واکسن‌های الزامی برای دانش آموزان اضافه نخواهد کرد

مسئول ارشد بهداشت عمومی انتاریو می‌گوید که این استان کووید-۱۹ را به فهرست ۹ بیماری که دانش آموزان مدارس دولتی باید در مقابل آن واکسینه شوند اضافه نخواهد کرد؛ وی استدلال کرد که این اقدام «بار اضافی» بر دوش سازمان‌های بهداشت دولتی تحمیل خواهد کرد.

انتاریو واکسن کووید-19 را به فهرست واکسن‌های الزامی برای دانش آموزان اضافه نخواهد کرد
انتاریو واکسن کووید-۱۹ فهرست واکسن‌های الزامی برای دانش آموزان اضافه نخواهد کرد

قانون واکسیناسیون دانش آموزان مدرسه تصریح می‌کند که والدین باید مدرکی به اداره بهداشت عمومی محله خود ارائه کنند که نشان می‌دهد فرزند آنها که در سن مدرسه قرار دارد در مقابل بیماری‌های دیفتری، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه اوریون، مننژیت، سیاه‌سرفه و آبله‌مرغان واکسینه شده است تا فرزند آنها بتوانند در مدارس ابتدایی و راهنمایی شرکت کنند.

در ماه‌های اخیر دولت فورد برای افزودن کووید-۱۹ به این فهرست تحت‌فشارهای فزاینده‌ای ازجمله فشارهایی از طرف ریاست بزرگ‌ترین منطقه آموزشی کشور بود.

اما دکتر کییرن مور، کارشناس ارشد پزشکی بهداشت انتاریو در جریان یک نشست مطبوعاتی در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دفتر او مسئله را «بازبینی کرده» و تصمیم گرفته است که این اقدام «در حال حاضر بار اضافی بر دوش سازمان‌های بهداشت عمومی و والدین و دانش آموزان خواهد بود.»

دکتر مور گفت که در عوض دفتر او در تلاش است که فهرستی از دانش آموزان هر یک از مدارس و کلاس‌ها را در اختیار اداره‌های بهداشت عمومی قرار دهد تا بتوانند در مواقع شیوع بیماری به‌سرعت وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان دارای تماس نزدیک را مشخص کنند.

دکتر مور گفت «در حال حاضر قرار نیست این طرح در قانون واکسیناسیون دانش آموزان (ISPA) گنجانده شود. ما باید روندها و تهدید مداوم این ویروس را تحت نظر بگیریم. اگر این بیماری همچنان در هر فصلی از پس فصل دیگر ادامه پیدا کند و یک تهدید مداوم باشد در چنین شرایطی گنجاندن وضعیت واکسیناسیون کووید در ISPA را بازبینی خواهیم کرد.» «هدف ما در شرایط فعلی بهبود مدیریت شیوع بیماری در محیط مدارس است تا سازمان‌های بهداشت عمومی محلی بتوانند داده‌های موردنیاز خود را حاضر و آماده در دسترس داشته باشند و بتوانند نسبت به موارد شیوع بیماری واکنش نشان دهند.»

شوراهای مناطق آموزشی دولتی انتاریو از زمان ازسرگیری کلاس‌ها در ماه گذشته ۴،۴۵۴ مورد ابتلا به کووید-۱۹ مرتبط با حضور در مدرسه گزارش کرده‌اند.

سال گذشته در همین مقطع زمانی تنها ۱،۹۶۶ مورد ابتلا مرتبط با حضور در مدرسه تائید شده بود.

مسئول ارشد بهداشت عمومی انتاریو    مدارس دولتی  دانش آموزان تورنتو  مسئول ارشد بهداشت عمومی انتاریو  دانش آموزان تورنتو  مدارس دولتی   مسئول ارشد بهداشت عمومی انتاریو  دانش آموزان تورنتو    دانش آموزان تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا