جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

بیت‌کوین در پی شدت گرفتن اقدامات منفی چین ۱۰% کاهش یافت

اقدامات منفی چین باعث از دست رفتن سرمایه های مردم میشود

بیت‌کوین در پی شدت گرفتن اقدامات منفی چین ۱۰% کاهش یافت

بیت‌کوین امروز نزدیک به ۱۰% کاهش یافت، مجموعاً ۲۰% کاهش ظرف شش روز گذشته.
اتر و سکه‌های رمزنگاری کوچک‌تر با افت قیمت روبرو شدند.
اقدامات چین علیه استخراج کریپتوکارنسی به استان سیچوآن چین رسید. بیت‌کوین در پی شدت گرفتن اقدامات منفی چین ۱۰% کاهش یافت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بیت‌کوین روز دوشنبه در پی نوسانات اخیر بازار کریپتوکارنسی که هیچ نشانی از آرام شدن آن به چشم نمی‌خورد، نزدیک به ۱۰% از ارزش خود را از دست داد؛ درحالی‌که عوامل بازار در توجیه این افت قیمت به ترس و نگرانی ناشی از گسترش اقدامات چین علیه استخراج بیت‌کوین در شرایط بازار نازک همراه با نقدشوندگی اندک برای جذب زیان‌ها استناد می‌کنند.

بیت‌ کوین تا پایین‌ترین قیمت ۱۲ روز گذشته خود پایین آمد و به ۳۲،۰۹۴$ رسید و رمزارزهای کوچک‌تر را نیز با خود پایین کشید. طبق آخرین استعلام قیمت بیت‌کوین در مسیر بزرگ‌ترین افت روزانه خود در طول یک ماه گذشته ۸.۳% کاهش ‌یافته بود.

بزرگ‌ترین کریپتوکارنسی جهان که مدت‌ها گرفتار نوسانات قیمت بوده است بیش از ۲۰% ارزش خود را در تنها ظرف شش روز گذشته ازدست‌داده و تا بیش از نصف بالاترین قیمت ۶۵،۰۰۰ دلاری خود در اپریل سقوط کرده است. بیت‌کوین در پی شدت گرفتن اقدامات منفی چین ۱۰% کاهش یافت

بیت‌کوین در پی شدت گرفتن اقدامات منفی چین 10% کاهش یافت
بیت‌ کوین در پی شدت گرفتن اقدامات منفی چین ۱۰% کاهش یافت

با این‌ حال، بیت‌کوین در سال جاری همچنان توانسته بیش از ۱۰% افزایش قیمت داشته باشد.

سقوط قیمت بیت‌کوین دراثنای اقدامات رو به افزایش چین علیه کریپتوکارنسی ها در شرایطی رقم خورد که مقامات دولتی در استان جنوبی سیچوآن روز جمعه دستور تعطیلی پروژه‌های استخراج بیت‌کوین را صادر کردند.

شورای دولتی یا هیئت دولت چین ماه گذشته وعده داد که به‌عنوان بخشی از مجموعه اقدامات در راستای کنترل ریسک‌های مالی محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری در مورد استخراج و معاملات بیت‌کوین به اجرا بگذارد.

داده‌های بسیار اندکی در مورد استخراج کریپتوکارنسی موجود است. بااین‌حال طبق داده‌های تهیه‌شده توسط دانشگاه کمبریج در طول سال گذشته چین با استان سیچوآن به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بیت‌کوین در این کشور دارای سهم ۶۵ درصدی از کل تولیدات جهانی بوده است.

شرکت‌هایی که بیت‌کوین استخراج می‌کنند {فرایندی بسیار انرژی‌گیر} معمولاً موجودی کریپتوکارنسی بسیار بالایی نزد خود نگه می‌دارند و به‌این‌ترتیب هرگونه حرکتی برای فروش مقادیر بالا به فروکاستن هر چه بیشتر قیمت‌ها منجر می‌شود.

بن سبلی (Ben Sebley) از شرکت کریپتو BCB Group مستقر در لندن گفت «اقدامات قانونی علیه ماینرهای چینی ممکن است به این معنا باشد که آنها به تخلیه سکه‌های رمزنگاری‌شده در بازار نازک [بازار کساد با نقدشوندگی پایین و نوسان بالا] روی آورده‌اند که به‌نوبه خود قیمت‌های ما را نیز پایین می‌آورند.»

بانک مرکزی چین روز دوشنبه گفت که اخیراً برخی از بانک‌ها و مؤسسات خدمات پرداخت را احضار کرده است و به‌طورجدی از آن‌ها خواسته که اقدامات سخت‌گیرانه‌تری نسبت به معاملات کریپتوکارنسی به اجرا بگذارند.

بانک کشاورزی چین (AgBank) که سومین بانک بزرگ وام‌دهنده با وثیقه گذاری دارایی در چین است (با نماد سهام ۶۰۱۲۸۸.SS در نزدک) در اعلانی جداگانه گفت که از دستورالعمل بانک خلق چین پیروی می‌کند و به‌منظور ریشه‌کن‌سازی فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با استخراج و تراکنش‌های کریپتو، اعتبار آزمایی دقیق از وضعیت مالی هر یک از مشتریان بانک را به اجرا خواهد گذاشت.

اتر رقیب کوچک‌تری که تمایل دارد پا‌به‌پای بیت‌کوین حرکت کند تا ۱۲% افت قیمت داشت و برای اولین بار در طول یک ماه گذشته به کمتر از ۲،۰۰۰$ افت کرد.

سقوط قیمت بیت‌کوین    کاهش قیمت  کاهش قیمت    کاهش قیمت    کاهش قیمت    سقوط قیمت بیت‌کوین     

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا