انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

از امروز طرح دسترسی سریع‌تر به دوز دوم در سراسر انتاریو گسترش می‌یابد

طرح دسترسی سریع‌تر به دوز دوم در سراسر انتاریو گسترش می‌یابد

توسعه طرح دسترسی سریع‌تر به دوز دوم واکسن کووید-۱۹ از امروز در سراسر انتاریو

درحالی‌که این هفته افراد بیشتری در استان واجد شرایط تزریق زودهنگام دوز دوم خواهند بود، برخی از کارشناسان بهداشت به‌طورجدی از مردم می‌خواهند که تعیین دوز دوم واکسن کووید-۱۹ خود را با در نظر گرفتن امکان جایگزینی واکسن‌های بیون‌تک و مدرنا انجام دهند. توسعه طرح دسترسی سریع‌تر به دوز دوم واکسن کووید-۱۹ از امروز در سراسر انتاریو

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

کسانی که اولین دوز واکسن mRNA خود را در تاریخ ۹ ماه مه یا پیش از آن دریافت کرده‌اند از ساعت ۸ صبح امروز می‌توانند وقت تزریق دوز دوم خود را بافاصله زمانی کوتاه‌تری تعیین کنند یا وقت قبلی را تغییر دهند.

افراد ساکن مناطق پرتجمع ابتلا به واریانت دلتا که تزریق اول خود را قبل از تاریخ ۳۰ ماه مه دریافت کرده‌اند می‌توانند نوبت تزریق دوز دوم خود را به‌روز چهارشنبه منتقل کنند.

اداره‌های بهداشت پوشش‌دهنده مناطق تورنتو، پیل، هالتون، پورکوپاین، ولینگتون-دافرین-گوئلف، واترلو و یورک، همیلتون، سیمکو-موسکوکا و دورهام ازلحاظ موارد بیشترین ابتلا به واریانت ها جزو مناطق پرتجمع محسوب می‌شوند.

تورنتو آخر هفته اعلام کرد که ظرفیت تزریق واکسن مدرنا را افزایش خواهد داد تا تأخیر در تحویل دوزهای واکسن فایزر در انتاریو را جبران کند.

مقامات استان می‌گویند که ارسال این هفته فایزر دو تا سه روز تأخیر دارد، اما بیش از یک‌میلیون دوز واکسن مدرنا روز جمعه به این استان رسیده است که به‌عنوان مکمل تزریق‌های به تأخیر افتاده استفاده خواهد شد.

دولت می‌گوید که شهروندان بالای ۱۸ سال که واکسن فایزر یا مدرنا را به‌عنوان دوز اول خود دریافت کرده‌اند می‌توانند برای مصونیت قویی‌تر در مقابل بیماری هر یک از این دو واکسن را به‌عنوان دوز دوم خود دریافت کنند.

از زمان اعلام قابلیت جایگزینی واکسن‌ها، چندین اپیدمیولوژیست، پزشکان خانواده و سایر کارشناسان بهداشت با تأکید بر اینکه واکسن‌های فایزر و مدرنا {هر دو از نوع mRNA هستند} اساساً عملکرد مشابهی دارند، به‌طورجدی از مردم انتاریو خواسته‌اند که هرکدام از دو آمپول واکسن که به‌عنوان دوز دوم به آنها ارائه شد را تزریق کنند.

دکتر جف وونگ (Jeff Kwong) یکی از ایپدمیولوژیست‌های دانشگاه تورنتو در توییتر گفت، «نگران هستم که با تأخیر این هفته در محموله‌های واکسن فایزر مردم تزریق دوز ۲ را به دلیل اینکه واکسن مدرنا به آنها ارائه می‌شود به تأخیر بی اندازند. ما به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم که از سرعت پیشرفت برنامه موفق توزیع واکسن ما کاسته شود.»

وونگ گفت که تحلیل داده‌های تلفیق‌شده توسط سازمان پژوهش‌های مستقل ICES نشان می‌دهد که دو دوز واکسن مدرنا ازلحاظ پیشگیری از ابتلا به این بیماری «کاملاً به‌خوبی» دو دوز واکسن فایزر هستند.

وونگ در توییتی گفت در نتیجه « هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنید فایزر به‌عنوان دوز ۱ + مدرنا به‌عنوان دوز ۲ ممکن است ضعیف‌تر از دو دوز فایزر باشد.»

بنابراین اگر به‌عنوان دوز ۱ فایزر تزریق کرده‌اید و برای تزریق دوز ۲ واکسن مدرنا برای شما ارائه‌شده است، اطمینان داشته باشید که دریافت آن (و منتظر نماندن برای فایزر) کار درستی است.

سایر کارشناسان نیز با اشاره به اینکه مردم به‌طور عادی واکسن بیماری‌های دیگر را بدون فکر کردن به نام‌های تجاری متفاوت آنها دریافت می‌کنند، نگرانی‌های مشابهی ابراز کردند.

دکتر زین چاگلا (Zain Chagla) متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان سن جوزف در همیلتون در توییتی گفت «صرفاً یک یادآوری: اگر امسال واکسن آنفلوانزا تزریق کرده باشید به‌احتمال‌زیاد نام تجاری آمپول را نمی‌دانید. من هم نمی‌دانم. واکسن‌های آنفلوانزا توسط شرکت‌های جداگانه‌ای تولید می‌شوند.»
«واکسن‌های مدرنا و فایزر قابل‌جایگزینی هستند.»

علاوه بر این استان انتاریو اعلام کرد که قصد دارد دریکی از روزهای هفته آینده برای تمامی بزرگ‌سالان دریافت‌کننده واکسن فایزر- بیون‌تک یا مدرنا امکان تزریق دوز دوم را تا حداقل ۲۸ روز پس از دوز اول فراهم کند.

از هفته گذشته استان انتاریو اجازه می‌دهد افرادی که واکسن آکسفورد- آسترازنکا را به‌عنوان اولین دوز خود دریافت کرده‌اند برای تزریق دوز دوم خود نوبت زودتری تعیین کنند.

دریافت‌کنندگان واکسن آسترازنکا باید حداقل هشت هفته تا پیش از تزریق دوز دوم خود منتظر بمانند. توسعه طرح دسترسی سریع‌تر به دوز دوم واکسن کووید-۱۹ از امروز در سراسر انتاریو

توسعه طرح دسترسی سریع‌تر به دوز دوم واکسن کووید-19 از امروز در سراسر انتاریو
توسعه طرح دسترسی سریع‌تر به دوز دوم واکسن کووید-۱۹ از امروز در سراسر انتاریو

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا