ایرانجدیدترین اخبارجهان

ابراز بی اطلاعی بلینکن از ادعای روحانی در نزدیک بودن توافقات در برجام

بلینکن در مورد ادعای روحانی مبنی بر نزدیک بودن توافق برجام : این خبر برای من هم خبری تازه است

ابراز بی اطلاعی بلینکن از ادعای روحانی در نزدیک بودن توافقات در برجام

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به صحبت حسن روحانی در رابطه با نزدیک شدن مذاکرات وین به توافقات جدید برجامی واکنش نشان داد و ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

وی در گفتگو با شبکه خبری ۱۲ اسرائیل، در پاسخ به این سوال که آیا صحبت حسن روحانی را مبنی بر نزدیک شدن به توافقات برجام تائید می کند اظهار داشت: این خبر در صورت صحیح بودن برای من هم خبری تازه است.

ابراز بی اطلاعی بلینکن از ادعای روحانی در نزدیک بودن توافقات در برجام
ابراز بی اطلاعی بلینکن

بلینکن با بیان اینکه تاکنون بارها در رابطه با راه های رسیدن به توافق در برجام صحبت شده افزود: من فکر می کنم تاکنون تمام حرف ها را زده ایم با این وجود هنوز نمی دانیم که آیا ایران واقعا خواستار تطابق خود با این شرایط هست یا نه؟ آیا می خواهند به برجام برگردد یا نه؟

رئیس جمهور ایران، حسن روحانی اخیرا در رابطه با توافقات برجام گفته بود که ما در مسائل اساسی و مهم با کشورهای چهار به اضافه یک به توافق رسیدیم.

آنتونی بلینکن با اشاره به مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نسبت به بازگشت آمریکا به برجام نیز طی مصاحبه دیگری با تاکید بر تداوم روابط متحدانه کشورش با اسرائیل در ممانعت ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای اذعان داشت که آمریکا و اسرائیل در مورد این موضوع اتفاق نظر دارند اما در مورد روش رسیدن به این هدف اختلاف نظر دارند.

به گفته وی آمریکا معتقد است برجام دقیقا همان کاری را که قرار بود یعنی بستن تمام مسیرهای ایران به سوی ساخت سلاح هسته ای در کوتاه ترین زمان را انجام می دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا که هم اکنون در اسرائیل بسر می برد با بیان اینکه ایران یکی از عوامل بی ثباتی منطقه و مشکل ساز برای اسرائیل است اظهار داشت: دولت آمریکا همواره درصدد بوده تا مانع از اقدامات خطرناک و مشکل ساز ایران در منطقه حمایت از گروه های تروریستی و ضربه زننده به اسرائیل شود.

به گفته اسرائیل، ایران در صورت دست یابی به سلاح هسته ای تهدیدی جدی علیه موجودیت آن کشور است.

شبکه خبری ۱۲ اسرائیل        شبکه خبری ۱۲ اسرائیل

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا