ایرانجدیدترین اخبارجهانکانادا

دیده بان حقوق بشر میگوید خانواده های قربانیان پرواز ۷۵۲ مورد آزار، اذیت و ارعاب قرار گرفته اند

با انتشار بیانیه ای، معاون دیده‌بان حقوق بشر از تهدید و ارعاب خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ خبر داد

دیده بان حقوق بشر میگوید خانواده های قربانیان پرواز ۷۵۲ مورد آزار، اذیت و ارعاب قرار گرفته اند

معاون مدیریت بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر، با انتشار بیانیه ای از تهدید و ارعاب خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ خبر داد و خواستار رسیدگی به آن شد.

دیده بان حقوق بشر میگوید خانواده های قربانیان پرواز ۷۵۲ مورد آزار، اذیت و ارعاب 

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

مایکل پیج، در این بیانیه آورده است: سپاه پاسداران انقلاب ایران طی بیش از یک سال گذشته بی توجه به کشته شدن ۱۷۶ انسان بی گناه هیچ گونه مسئولیتی را در قبال موشک هایی که به این پرواز شلیک کرده به عهده نگرفته است با این وجود اکنون نهادهای امنیتی ایران بی رحمانه خانواده قربانیان این پرواز را تحت فشار قرار داده اند تا دنبال احقاق حق خودشان نباشند.

دیده‌بان حقوق بشر، در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: مسئولان ایرانی به‌جای شفاف سازی و جلب اعتماد مردم و تلاش برای جبران خسارات مادی و معنوی خانواده‌ قربانیان به دنبال ارعاب و تهدید هستند.

دیده‌بان حقوق بشر، از پاییز تا زمستان سال گذشته (۱۳۹۹)، طی گفتگو با حدود ۳۰ نفر از خانواده ها و نزدیکان قربانیان و افراد آگاه از  احضار، بازداشت و حتی شکنجه آنها توسط مراکز امنیتی ایران مطلع شده است.

برخی از خانواده ها نیز اذعان داشته اند با وجود جمع آوری بخشی از وسایل قربانیان توسط ماموران ایران، تاکنون این اموال به آنها تحویل داده نشده است.

تاکنون چندین دادگاه غیر علنی در این رابطه در ایران برگزار و از شناسایی ۱۰ نفر بعنوان مقصرین سقوط پرواز اوکراینی ۷۵۲ خبر داده شده اما نه نامی از آنها برده شده و نه وضعیت شان مشخص است.

کانادا و اوکراین نیز بارها با انتشار مدارک و مستنداتی نارضایتی خود را از عملکرد ایران در این رابطه ابراز داشته اند؛ با این وجود ایران در بیشتر موارد نسبت به آرای آنها بی اعتنا بوده و اقدامی جدی در رابطه با پاسخگویی به سوالات جهانی نکرده است.

مایکل پیج حقوق بشر        مایکل پیج حقوق بشر      مایکل پیج حقوق بشر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا