ایرانجدیدترین اخبارجهان

اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که احکام جدید نرگس محمدی فعال حقوق بشر را بررسی کند

با انتشار بیانیه ای، بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا احکام جدید نرگس محمدی را نگران کننده خواند

اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که احکام جدید نرگس محمدی فعال حقوق بشر را بررسی کند

سرویس اقدامات خارجی اروپایی (EEAS)، بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای احکام جدید نرگس محمدی را بعنوان یک مدافع حقوق بشر نگران کننده خواند. اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که احکام جدید فعال حقوق بشر را بررسی کند

اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که احکام جدید نرگس محمدی فعال حقوق بشر را بررسی کند
اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که احکام جدید فعال حقوق بشر را بررسی

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

نرگس محمدی از  ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا ۱۶ مهر ۱۳۹۹ در زندان بود و دوره محکومیتش را گذراند تا اینکه بنابر قانون کاهش مجازات حبس از زندان زنجان آزاد شد.

با این وجود وی همچنان از داشتن گذرنامه و خروج از کشور محروم بود و امکان دیدار با دو فرزندش که ساکن فرانسه هستند را نداشت تا اینکه اخیرا برای او احکام جدیدی صادر شد.

بر اساس این احکام نرگس محمدی بدلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه مبارزه با اعدام، تحصن در دفتر زندان، تمرد از رئیس زندان، تخریب و افترا نسبت به اتهام شکنجه‌گری در زندان به ۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

بر همینی اساس بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا ضمن حمایت از نرگس محمدی این حکم را رد کرد و اعلام نمود نرگس محمدی، یک مدافع حقوق بشر در ایران است که زندگی خود را وقف اهداف حقوق بشری کرده و صدور این احکام جدید برای وی اتفاقی نگران‌کننده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حقوق اساسی و آزادی بیان همواره باید محترم شمرده شوند بر همین اساس اتحادیه اروپا با توجه به شرایط جسمی خانم محمدی از ایران خواستار تجدید نظر روی پرونده وی با توجه به ملاحظات اجرایی بین‌المللی حقوق بشر است.

نرگس محمدی پیش از این طی یک گفتگو با رسانه های خارج از ایران گفته بود از این حکم تمرد کرده و حاضر به قبول آن نخواهد بود.

گفتنی است نرگس‌محمدی عضو شورای عالی سیاستگذاری ادوار تحکیم وحدت، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر است. او در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه بین‌المللی بنیاد الکساندر لانگر شد. همسر او، تقی رحمانی نیز از فعالان سیاسی است.

او به همراه یک فعال حقوق بشر عربستانی، لجین الهذلول، توسط دو نماینده پارلمان نروژ، کاری اندرسن و کاری الیزابت کاسکی، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شدند.

پارلمان نروژ    لجین الهذلول    پارلمان نروژ    لجین الهذلول    پارلمان نروژ

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا