جدیدترین اخبارجهان

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: اکنون زنان ایرانی تاریخ را می‌نگارند

مقامات آمریکا: جمهوری اسلامی با نادیده گرفتن علت واقعی اعتراضات گسترده مرتکب اشتباه بزرگی شده است

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: اکنون زنان ایرانی تاریخ را می‌نگارند

مقامات آمریکا با تاکید بر رصد جهانی وقایع این روزهای ایران، بزرگترین اشتباه حکومت ایران را متهم کردن دیگران خواندند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر وقوع تغییرات جدی در ایران گفت: آینده ایران اساسا به مردم ایران، آرمانها و خواسته هایشان برمی‌گردد اما معتقدیم اکنون زنان ایرانی تاریخ را می‌نگارند و ما نمی‌توانیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم.

رابرت مالی با بیان اینکه رژیم ایران درصدد انحراف افکار عمومی از رویدادهای ایران است افزود: رویدادهای ایران برای جهانیان مهم است و آنها پیگیری می‌کنند.

بلینکن: جهان وقایع ایران را با دقت زیر نظر دارد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جدیدترین سخنان خود در رابطه با خیزش مردم ایران گفت: جهان وقایع ایران را با دقت زیر نظر دارد. جهانیان بر آنچه که این روزها در خیابانهای ایران روی می‌دهد و کارهایی که زنان و جوانان می‌کنند متمرکز هستند.

آنتونی بلینکن تمرکز اصلی جهان را بر روی مردم و انتظاراتشان خواند و افزود: «آمریکا همواره در تلاش بوده تا فناوری های لازم را برای برقراری ارتباط با مردم ایران با دنیای بیرون تامین کند».

بلینکن با اشاره به متهم شدن دیگران از سوی مقامات حکومتی ایران یادآور شد: «مقامات ایرانی همواره اروپا و ایالات متحده آمریکا را عامل اتفاقات این روزهای ایران می‌دانند که نشان دهنده عدم درک عمیق آنها از مردم کشور ایران است.

وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با برنامه های هسته‌ای ایران با تاکید بر اینکه ایالات متحده همچنان بهترین راه مقابله با فعالیت های هسته‌ای ایران را دیپلماسی می داند بیان کرد: ایران و شرکای آن معتقد هستند که ایران نباید بیش از این به فعالیت های هسته‌ای و غنی سازی اورانیوم ادامه داد چراکه در غیر این صورت باید منتظر واکنش ما باشد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا