جدیدترین اخبارجهانکاناداکِبِک

بمباردیر از حذف ۱۶۰۰ موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد

بمباردیر از حذف ۱۶۰۰ موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد

بمباردیر از حذف ۱۶۰۰ موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد

شرکت بمباردیر (Bombardier) در روز پنجشنبه اعلام کرد که پیش بینی میکند بهبود صنعت هوانوردی سالها طول خواهد کشید و به همین علت این شرکت قصد دارد کلیه نیروهای کار خود را ۱۶۰۰ شغل کاهش دهد.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

علاوه بر این ها، این شرکت در حال ادغام خط تولید هواپیماهای گلوبال خود در مونترال ، بررسی گزینه ها برای استفاده کمتر از آشیانه های هواپیما و فضاهای صنعتی در تاسیسات کبک و همچنین در تلاش برای صرفه جویی و پس انداز برای تقاضای هوایی در زمان نامشخص می باشد.

اریک مارتل (Eric Martel) مدیر اجرایی بمباردیر روز پنجشنبه در کنفرانس تلفنی با تحلیلگران مالی گفت :

” ما از دیدن اینکه کارمندان با استعداد و وفادار به هر دلیلی شرکت را ترک میکنند متاسفیم. اما این کاهش شغل ها برای ما بسیار ضروری هستند تا بتوانیم در دوران پاندمی کرونا از شرایط عبور کرده و شرکت را بازسازی کنیم.”

اریک مارتل در تماسی دیگر اعلام کرد که ۷۰۰ نفر در کبک، ۱۰۰ نفر در انتاریو، ۲۵۰ نفر در ویچیتا ، کانزاس و بقیه نیز در دیگر نقاط جهان تحت تاثیر این تعدیل نیرو قرار خواهند گرفت.

طبق گفته او در این تعدیل نیرو در وهله اول بیشتر بر بخش کارمندان دفتری تمرکز خواهد شد.

او افزود که انتقال خط تولید هواپیماهای گلوبال به مونترال باعث ایجاد ۱۰۰ شغل جدید در این شهر می شود.

مدیر اجرایی بمباردیر افزود او پیش بینی میکند که سال ۲۰۲۱ یک «سال گذار» (نوسازی و توسعه) باشد و به دلیل سناریوی بهبود اقتصادی تدریجی، درآمد بیزینس های هواپیمایی بهتر از سال ۲۰۲۰ باشد.

اما وی اذعان داشت که تخمین زمان بهبود کامل بازار مشکل بوده و به باز شدن مجدد مرزها و برداشته شدن محدودیت های سفرهای بین المللی بستگی دارد.

شرکت بمباردیر همچنین به دنبال این است که برای کسب پول نقد در طی دوران پاندمی برخی از املاک خود را به فروش برساند. علاوه بر آن در حال مذاکره برای کاهش ردپای تاسیسات خود در منطقه سنت لورن  مونترال (Saint-Laurent) است، اما مارتل از اعلام میزان نقدینگی که این حجم از فروش املاک می تواند به شرکت وارد کند خودداری کرد.

طبق گفته مارتل برنامه شرکت این است که از این نقدینگی برای تامین مالی بخشی از تاسیسات جدیدش در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو استفاده کند.

بمباردیر اعلام کرده است که این کاهش های جهانی نیروی کار، این شرکت را تا پایان سال به ۱۳۰۰۰ نفر خواهد رساند.

شرکت بمباردیر اعلام کرد که در اواخر سال جاری تولید هواپیمای لیرجت (Learjet) را متوقف خواهد کرد تا بتواند بیشتر بر روی هواپیماهای سودآور چلنجر و هواپیماهای خانوادگی گلوبال تمرکز کند.

 

بمباردیر از حذف 1600 موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد
لیرجت بمباردیر از حذف ۱۶۰۰ موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد
بمباردیر از حذف 1600 موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد
چلنجر بمباردیر از حذف ۱۶۰۰ موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد
بمباردیر از حذف 1600 موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد
هواپیماهای خانوادگی گلوبال موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد

مدیر اجرایی بمباردیر در بیانیه ای گفت :

” مسافران در سرتاسر جهان عاشق پرواز با این هواپیمای استثنایی هستند و روی عملکرد بی نظیر و قابل اطمینان آن حساب می کنند. هرچند، با توجه به چالش های روزافزون بازار ، مجبور به اتخاذ این تصمیم دشوار برای پایان دادن به تولید لیرجت شدیم.”

بمباردیر گفت که همچنان به پشتیبانی کامل ناوگان لیرجت خواهد پرداخت و برنامه بازتولید هواپیمای لیرجت ۴۰ و ۴۵ را در روز پنجشنبه آغاز خواهد کرد.

پس از اینکه این شرکت اعلام کرد ۳۳۷ میلیون دلار زیان خالص یا ۱۸ سنت به ازای هر سهم رقیق شده (diluted share) در طی دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر در مقایسه با زیان خالص ۱.۷۲ میلیارد دلاری یا ۷۴ سنت به ازای هر سهم رقیق شده در مدت مشابه در سال گذشته داشته است، این تصمیمات جدید اجرایی شد.

درآمد کل سه ماهه گزارش شده از ۲.۴۱ میلیارد دلار به ۲.۳۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بمباردیر می گوید در سه ماهه اخیر ۲۰ سنت به ازای هر سهم در مقایسه با نتیجه سر به سر پایه تعادلی خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ کاهش قیمت داشته است.

این شرکت در ماه گذشته تجارت ریلی خود را به شرکت آلستوم (Alstom) فروخت.

 

تجارت ریلی
بمباردیر از حذف ۱۶۰۰ موقعیت شغلی و پایان کار لیرجت خبر میدهد

درآمد خالص حاصل از فروش، از ۴ میلیارد دلار که برای ماه سپتامبر انتظار میرفت به ۳.۶ میلیارد دلار کاهش یافت و شرکت این کاهش درآمد را به شرایط سخت تر تجاری در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ نسبت داد.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ علاوه بر تجارت ریلی خود، برنامه هواپیمایی منطقه ای خود را به شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی وتجارت هوایی {ایرواستراکچر (aerostructure)} خود را نیز به شرکت هولدینگ اسپیریت ایروسیستمز (Spirit AeroSystems) بزرگترین تولید کننده بوئینگ فروخت.

تحلیلگران جی‌پی مورگان (J.P. Morgan) در روز پنجشنبه نوشتند که برنامه های کاهش هزینه و افزایش نقدینگی از فروش تجارت ریلی نشانه های پیشرفت هستند، اما همچنین گفتند که موانعی بر سر راه شرکت باقی مانده اند که دیدگاه ها نسبت به آن ها بی طرفانه است.

به گفته آن ها ” شرکت بمباردیر به روشنی برای تبدیل شدن به یک شرکت تخصصی در حوزه جت های تجاری تلاش می کند.”

 

  • J.P Morgan یک شرکت جهانی لیدر در ارائه خدمات مالی به مهمترین شرکتها ، دولتها و موسسات جهان است.

بنوآ پویریر (Benoit Poirier) تحلیلگر دژاردین (Desjardins) سهام شرکت را در دسته نگهداری تقسیم بندی کرد و گفت که با توجه به عملکرد قوی شرکت از ابتدای سال جاری انتظار اندکی واکنش منفی نسبت به آخرین گزارش درآمد شرکت را دارد.

 

  • جی‌پی مورگان چیس، (JPMorgan Chase) شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چند ملیتی است که ریشه‌های تأسیس آن به سال ۱۷۹۹ بازمی‌گردد. این مؤسسه در نتیجه ادغام شمار زیادی بانک و شرکت خدمات مالی تشکیل شده‌است، ولی فرم کنونی آن حاصل ادغام کمیکال بانک و چیس منهتن بانک، سپس خریداری هر دو بانک توسط شرکت جی. پی. مورگان اند کو. و در نهایت ادغام هر سه مؤسسه در سال ۲۰۰۰ می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک، در منهتن، نیویورک قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ میلادی، بالغ بر ۲٬۲۶۵ تریلیون دلار دارایی داشت. جی‌پی مورگان چیس هم‌اکنون بزرگترین بانک ایالات متحده آمریکا بر پایه میزان دارایی، به‌شمار می‌آید. این بانک، در سال ۲۰۱۲ بر پایه رتبه‌بندی مجله فوربز، پس از اچ‌اس‌بی‌سی به‌عنوان دومین بانک بزرگ جهان شناخته شده‌است. جی‌پی مورگان چیس، به‌همراه بنک آو امریکا، سیتی‌گروپ و ولز فارگو در فهرستی تحت عنوان چهار بانک بزرگ ایالات متحده، طبقه‌بندی می‌شوند.

هواپیمای چلنجر      هواپیمای چلنجر      هواپیمای چلنجر      هواپیمای چلنجر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا