جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

پاسپورت کانادا: پرونده‌های عقب‌افتاده پردازش شده و به روال عادی بازگشته‌ایم

وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی: از پرونده‌های عقب‌افتاده درخواست پاسپورت کانادا چیزی باقی نمانده

پاسپورت کانادا: پرونده‌های عقب‌افتاده پردازش شده و به روال عادی بازگشته‌ایم

به گفته کارینا گولد، وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی از پرونده‌های عقب‌افتاده درخواست پاسپورت کانادا تقریباً چیزی باقی نمانده است.

کارینا گولد، وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی، پس از گذشت ماه‌ها گفت که دولت فدرال در سال گذشته هر آنچه که از دستش برمی‌آمد برای بازسازی سیستم و سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده‌های پاسپورت‌های کانادایی انجام داد و اکنون، زمان انتظار برای دریافت پاسپورت‌های کانادایی‌ها به استانداردهای قبل از همه گیری بازگشته است.

گولد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: تقریباً ۹۸ درصد از برنامه پاسپورتهای عقب مانده پردازش و عقب ماندگی ها تقریباً حذف شده است. این امر در نتیجه افزایش “ظرفیت پردازش” و “عملیات” دفاتر گذرنامه با تقریباً دو برابر کردن نیروی کار و هزاران ساعت اضافه کاری صورت گرفت.

با کاهش محدودیت‌های سفر در کانادا به دلیل کووید-۱۹، کشور شاهد افزایش سفر و هجوم تقاضا برای پاسپورت‌های جدید بود و در نتیجه، تاخیرهای چند ماهه در پردازش پاسپورت ها منجر به لغو پروازها و دردسرهای زیادی برای شرکتهای مسافرتی شد.

برخی از شرکتها نیز مجبور شدند تابستان امسال برای دریافت پاسپورت جدیدشان در مقابل دفاتر خدمات کانادا صف های طویل تشکیل داده و حتی در کنار آنها چادر بزنند تا بتوانند پاسپورت شان را دریافت کنند.

همین موضوع موجب شد که برخی از منتقدین توانمندی دولت فدرال را در ارائه خدمات به کانادایی ها زیر سوال ببرند و مورد نقد قرار دهند.

برای کسانی که قبل از ۳ اکتبر درخواست داده‌اند، زمان انتظار برای دریافت پاسپورت همچنان متفاوت است، این افراد اکنون می توانند بدون نیاز به ارائه مدرکی مبنی بر سفر قریب الوقوع شان درخواست خود را سریع به دفاتر خدمات دولت بدهند.

گولد پس از عذرخواهی مجدد از «وضعیت دشوار» بوجود آمده و تشکر از همکاری کانادایی‌ها برای گذر از این دوران گفت: «کانادایی‌ها می‌توانند اطمینان داشته باشند که پاسپورت شان را تا زمانی که همه چیز در درخواست آنها درست باشد به موقع دریافت کنند.»

گولد تصریح کرد: ESDC (Employment and Social Development Canada) کارکنان اضافی‌اش در آینده نیز برای مقابله با افزایش درخواست‌ها حفظ خواهد کرد، زیرا پیش بینی می‌شود که تعداد متقاضیان همچنان بالا بماند و دولت انتظار دارد بیش از ۳.۵ میلیون پاسپورت را پردازش کند. به عنوان مثال، اولین پاسپورت های صادر شده با تاریخ انقضای ۱۰ ساله در ماه جولای تمدید می شوند. ما می دانیم که باید این ظرفیت افزایش یافته را بر اساس چرخه های طبیعی زمانی که درخواست پاسپورت انجام می شود، داشته باشیم. آنچه که ما به ویژه برای تابستان امسال پیش‌بینی می‌کنیم، سطح بالاتری از تمدید و انجام بسیار ساده‌تر کار است.

به گفته گولد، از آنجایی که برنامه پاسپورت عمدتاً از طریق هزینه های پاسپورت کانادایی ها تأمین می شود، افزایش نیروی کار برای پاسخگویی به تقاضا، هزینه زیادی برای دولت فدرال ندارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا