جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزیر دفاع: کانادا فعلا ۴ تانک جنگی به اوکراین می‌فرستد، شاید بعداً بیشتر

کمک کانادا به اوکراین در پی فشارهای بین‌المللی

آنیتا آناند، وزیر دفاع: کانادا فعلا ۴ تانک جنگی به اوکراین می‌فرستد، شاید بعداً بیشتر

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا اعلام کرد «کانادا چهار تانک جنگی آماده به اوکراین می‌فرستد و تعدادی از اعضای نیروهای مسلح کانادا را برای آموزش سربازان اوکراینی در مورد نحوه کار با آنها اعزام خواهد کرد.»

آنیتا آناند این خبر را روز پنجشنبه در کنار ژنرال وین ایر، رئیس ستاد دفاعی کشور اعلام کرد و قول داد که کانادا علاوه بر این ۴ تانک لئوپارد ۲ (Leopard 2) در آینده تانک‌های دیگری را به اوکراین ارسال کند.

وزیر دفاع کانادا افزود «تحویل تانکهای کانادایی به اوکراین در هفته‌های آینده انجام خواهد شد، در حالی که آموزش نحوی کار با آنها و همچنین تحویل قطعات یدکی و مهمات شان با هماهنگی با کشورهای متحد است و آموزش آن در کشور ثالث انجام خواهد شد.

آنیتا آناند که هفته گذشته برای دیدار با همتای خود در اوکراین به سر می‌برد، گفت «این خودروهای زرهی سنگین و بسیار محافظت شده، به لطف تحرک عالی، قدرت آتش و بقای آنها، در میدان جنگ به سربازان قدرت تاکتیک می‌دهند.»

وی افزود «این تانک‌ها همچنین به اوکراین این امکان را می‌دهد که وسعت بیشتری از خاک خود را آزاد کند و از مردم در برابر تهاجم وحشیانه روسیه دفاع کند.»

این درحالی است که دولت فدرال کانادا پس از چند روز طفره رفتن از صحبت در رابطه با تحویل این تانکها به اوکراین بالاخره مهر سکوت را شکست و اطلاع رسانی کرد.

اوکراین از متحدان خود خواسته است تا این خودروهای نظامی را برای کمک به دفاع تقریباً یک ساله خود در برابر روسیه به او تحویل دهند، اگرچه این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد تشدید درگیری ایجاد کرده است.

حرکت کانادا به دنبال فشار بین‌المللی اتفاق افتاد

 پس از افزایش فشارهای بین المللی، آلمان و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که محموله ده‌ها تانک لئوپارد ۲ را سازماندهی خواهند کرد و پس از اینکه لهستان از دولت آلمان خواست تا به کشورهای دیگر -مانند کانادا- که این خودروهای نظامی ساخت آلمان را خریداری کرده‌اند اجازه دهد تا از این روش پیروی کنند، برلین چراغ سبز را نشان داد.

پیش از اعلام آناند، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان از کانادا خواست به آنها بپیوندد.

موراویسکی گفت «بسیار مهم است که جهان آزاد در همبستگی کامل از اوکراین حمایت کند. استفاده از تانک‌های مدرن در میدان نبرد در اوکراین بسیار مهم هستند و من امیدوارم که در زمینه تدارکات کانادایی کانادا حتی سخاوتمندانه‌تر برای اوکراین عمل کند.»

روسیه در واکنش به اخبار مبنی بر تامین این تانک‌ها توسط ائتلاف کشورهای غربی به اوکراین، موج جدیدی از حملات را آغاز کرد.

ارسال تانک به اوکراین یک «تغییرگر بازی»

الکساندرا چیزیج، رئیس ملی کنگره اوکراینی کانادا در واکنش به این خبر، تصمیم کانادا برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی متحدان ارسال تانک به اوکراین را تحسین کرد و این کار را آخرین کمک نظامی غرب برای «تغییر بازی» در اوکراین خواند.

دیوید پری، تحلیلگر دفاعی امور خارجه کانادا، گفت «تانک‌های جنگی نقشی اساساً متفاوت با نفربرهای زرهی که کانادا قبلاً فرستاده بود، بازی می‌کنند. آنها یک تفنگ بسیار بزرگتر از سایر ادوات جنگی دیگر دارند. آج این تانک ها به آنها اجازه می دهد تا به مکان هایی بروند که وسایل نقلیه چرخ دار دیگر نمی توانند بروند همچنین آنها برای مقاومت در برابر آتش ورودی بیشتر طراحی شده‌اند.»

ژنرال بازنشسته دیوید فریزر نیز گفت «مطمئناً این تانکها به اوکراین توانایی تهاجمی می‌دهد تا روس ها را به عقب براند.» تانک لئوپارد ۲  نخست وزیر لهستان  نخست وزیر لهستان

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا