ایرانجدیدترین اخبارجهان

دادگاه عالی دانمارک محکومیت شهروند نروژی–ایرانی را در پرونده جاسوسی ایران تأیید کرد

شهروند نروژی–ایرانی با حکم دادستانی عمومی دانمارک به هفت سال زندان محکوم شد

دادگاه عالی دانمارک محکومیت شهروند نروژی–ایرانی را در پرونده جاسوسی ایران تأیید کرد

با حکم دادستانی عمومی دانمارک، محمد داودزاده لولوئی (Mohammad Davoudzadeh Loloei) ، شهروند نروژی–ایرانی به جرم جاسوسی غیرقانونی و توطئه ترور در خاک دانمارک به هفت سال زندان و اخراج دائم از دانمارک محکوم  شد.

دادگاه عالی دانمارک محکومیت شهروند نروژی–ایرانی را در پرونده جاسوسی ایران تأیید کرد
دادگاه عالی دانمارک محکومیت شهروند نروژی–ایرانی پرونده جاسوسی ایران تأیید کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

دادستانی عمومی کپنهاگ، پایتخت دانمارک، با انتشار توییتی اعلام کرد: یک مرد ایرانی بدلیل اقدامات اطلاعاتی غیرقانونی و همکاری در قتل پناهندگان ایرانی شهر رینگستد به‌اتفاق آراء از سوی هیئت منصفه دادگاه عالی شرقی مقصر شناخته شد.

داودزاده که در نروژ پناهنده بوده طی عملیاتی مشترک از سوی پلیس سوئد، دانمارک و نروژ، سال ۱۳۹۷ در شهر یوتوبوری سوئد دستگیر و در سال ۱۳۹۹، با رای دادگاه بدوی دانمارک به جرم جاسوسی برای ایران و همکاری در ترور یکی از رهبران «جنبش مبارزه عربی آزادی اهواز»، محکوم شد.

بنابر تحقیقات دادگاه بدوی محمد داودزاده لولوئی ؛ او اطلاعات پناهندگان عرب ایرانی ساکن شهر رینگستد آلمان را در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی ایران قرار می داده است.

درپی این تحقیقات، دادستانی عمومی کپنهاگ، داودزاده را به هفت سال زندان و اخراج دائم از دانمارک محکوم کرد.

به گفته وکیل داودزاده احتمالا موکلش به این رای اعتراض می کند اما این پرونده روابط ایران و دانمارک را به تیرگی کشانده است.

بر همین اساس دانمارک سفیر خود را از ایران فراخوانده است. اتحادیه اروپا نیز در اعتراض به این اقدام ایران یکی از معاون های وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرده است.

این پرونده برگی دیگر از اقدامات ایران و عربستان در طراحی ترورهای سیاسی را برملا کرده است.

درپی دستگیری محمد داودزاده لولوئی، سه عضو از جمله یکی از رهبران گروه «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» نیز به دلیل جاسوسی برای عربستان سعودی دستگیر شدند.

 مقام‌های اطلاعاتی دانمارک اواخر فروردین‌ماه ۱۴۰۰ از افزوده شدن تأمین مالی و ترویج تروریسم به اتهام‌های این افراد خبر دادند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا