ایرانجدیدترین اخبار

قهرمان ملی کشتی ایران خواستار عدم حضور رئیس کمیته المپیک ایران در توکیو شد

پاشایی خواستار عدم حضور رئیس کمیته المپیک ایران در توکیو شد

قهرمان ملی کشتی ایران خواستار عدم حضور رئیس کمیته المپیک ایران در توکیو شد

سردار پاشایی ، ورزشکار ایرانی با انتشار یک پیام توییتری سید رضا صالحی امیری، رئیس کنونی کمیته المپیک ایران را یکی از عوامل حکومت در کشتن زندانیان سیاسی خواند و خواستار ممانعت از حضور او در المپیک توکیو شد. یک ورزشکار ایرانی خواستار عدم حضور رئیس کمیته المپیک ایران در توکیو شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از رادیو پیام اسرائیل

سردار پاشایی که در گذشته مربی و قهرمان ملی کشتی ایران بوده و هم اکنون ساکن ایالات متحده است، در این پیام توییتری نوشت : کمیته برگزاری بازی‌های المپیک باید سیدرضا صالحی ، رئیس کمیته ملی المپیک ایران را از حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۰ منع کند تا زمانی که تحقیقات مستقلی در مورد نقش وی در بازداشت و شکنجه زندانیان سیاسی در زمان پست او در وزارت اطلاعات انجام شود. قهرمان ملی کشتی ایران خواستار عدم حضور رئیس کمیته المپیک ایران در توکیو شد

قهرمان ملی کشتی ایران خواستار عدم حضور رئیس کمیته المپیک ایران در توکیو شد
قهرمان ملی کشتی ایران خواستار عدم حضور رئیس کمیته المپیک ایران در توکیو شد

صالح امیری، با نام مستعار سید رضا فلاح، یکی از روسای ارشد وزارت اطلاعات بود و در شکنجه و قتل زندانیان سیاسی، به ویژه در آذربایجان و کردستان نقش اساسی داشت.

وی علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی را نیز یکی دیگر از عوامل وزارت اطلاعات ایران و همکار سید رضا صالحی امیری خواند که با نام مستعار برادر عباد همراه با صالحی امیری، اقدام به شکنجه و زجرکش کردن زندانیان می کرده است.

به گفته پاشایی ربیعی شماری از زندانیان سیاسی را در شهر آستارا زنده در تابوت خوابانده و درب تابوت را میخکوب میکرد. بسیاری از زندانیان سیاسی با این روش به طرز فجیعی کشته شده اند.

در بخش دیگری از این پیام توییتری با تاکید بر اینکه صالحی امیری از بازجویان بی رحم زندانیان سیاسی در آذربایجان و کردستان بوده بر لزوم جلوگیری از حضور وی در المپیک توکیو تاکید کرد.

سردار پاشایی که در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند، یکی از اعضای کارزار «اتحاد برای نوید» است که به دنبال اعدام نوید افکاری توسط حکومت ایران در سپتامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد. «اتحاد برای نوید» است که به دنبال اعدام نوید افکاری توسط حکومت ایران در سپتامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

ورزشکاران شاخص ایرانی در کارزار اتحاد برای نوید، با بیان اینکه نوید افکاری بدلیل اعتراض به فساد حکومت و حضور در اعتراضات سال ۲۰۱۸ اعدام شده خواستار ممانعت از حضور نمایندگان ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شدند.

المپیک ۲۰۲۰      المپیک ۲۰۲۰    المپیک ۲۰۲۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا